Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 101 EersteEerste ... 715161718192767 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 1004
    Senior Member

Standaard

Heeft iemand ervaring met Artec pickups ? Ik vond deze:

https://tlcguitargoods.com/nl/artec-...-alnico-5.html
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 3 oktober 2020 om 21:16

Senior Member

Standaard

Geen ervaring mee, maar schijnt prima spul te zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Geen ervaring mee, maar schijnt prima spul te zijn.
    Scheelt ook nogal niet wat in prijs met al die high end mini humbuckers ! Ik word trouwens wel gek van al die reviews die ik lees: allemaal even ‘geweldig’, ‘heel goed’, ‘prima’ ... Dus als iemand hier een eerlijker oordeel heeft over die Artec of andere betaalbare mini humbuckers, dan hou ik me aanbevolen.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 3 oktober 2020 om 22:57

Senior Member

Standaard

Helaas geen ervaring of links naar reviews. Maar ik vond het bij mijn recente aanschaf ook lastig om degelijke reviews te vinden. Je moet voornamelijk af gaan op wat mensen zeggen die, die dingen zelf gekocht hebben. En mensen zullen simpelweg een roze bril op hebben ten aanzien van in hun ogen een goede aankoop.

Wel heb ik goede ervaringen met die webshop. Heb de man nooit in persoon ontmoet, maar via de mail is de communicatie zeer goed. Is het niet een idee om gewoon een mail er aan te wagen en vragen of je ze mag uitproberen? Desnoods vragen of je langs mag komen.

Senior Member

Standaard

De scarf joint zit er in. Ik heb de headstock op de goede dikte gemaakt. Eerst met de zaag, maar daar heb ik nog steeds ruzie mee. Ik heb geen idee waar dat aan ligt: bij het walnoot teststuk ging het zagen prima, maar bij deze sapele hals heb ik alleen maar problemen.

Om de headstock op de goede dikte en mooi vlak te krijgen heb ik een jig gemaakt voor de bovenfrees, als een soort vlakbank. Dat werkte prima.

Hier ligt de kop met schilderstape en secondenlijm in de jig.

Senior Member

Standaard

Met de router vlak ik alles mooi af.

Millimeter voor millimeter:

De kop is nu overal vlak, en 14 mm dik.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384 Bekijk bericht
    Wel heb ik goede ervaringen met die webshop. Heb de man nooit in persoon ontmoet, maar via de mail is de communicatie zeer goed.
    Klopt, prima service, snelle levering. Het zijn bijna allemaal eenmanszaken denk ik; sommige andere hebben meer moeite om alles op tijd te leveren, en aan de communicatie schort het ook wel eens. Maar over TLC Guitar Goods heb ik niks te klagen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Scheelt ook nogal niet wat in prijs met al die high end mini humbuckers ! Ik word trouwens wel gek van al die reviews die ik lees: allemaal even ‘geweldig’, ‘heel goed’, ‘prima’ ... Dus als iemand hier een eerlijker oordeel heeft over die Artec of andere betaalbare mini humbuckers, dan hou ik me aanbevolen.
    Ik heb een artec humbucker in de hals van mijn zelfbouwtele. Die vindt ik prima klinken. Maar ik heb geen ervaring met andere minibuckers en zou niet eens weten waar hij op moet lijken.

Maar ga jij ze in een andere gitaar met een andere mensuur van ander hout zetten dus kan dat heel anders uitpakken.

Senior Member

Standaard

Op die site met de artec mini humbucker staat "Dit kleinere broertje van de gewone humbucker is een echte krachtpatser en levert dezelfde output en het karakteristieke warme humbucker geluid van de alnico 5 magneten."

Lees ik het verkeerd als hier staat "probeert een fullsize humbucker na te doen", wat impliceert dat dit misschien niet is wat je zoekt als je de johnny winter signature probeert na te bouwen?

Senior Member

Standaard

Hij klinkt bij mij niet fullsize. Meer iets tussen paf achtig en p90 in. Vindt m in een tele een goed alternatief voor een fullsize humbucker bij de hals.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten