Oorspronkelijk geplaatst door
Rinze
Als je tenminste ook een niet te oude geluidskaart hebt.. Zit ook nog verschil tussen de merken kaarten.
Als je opneemt met het geluid van sims (wat je dus terug moet luisteren) kan het wel zo zijn dat je een deel van je plugins op andere kanalen uit moet zetten om een zo laag mogelijke latency te krijgen.
Op mijn 7 jaar oude i5 met 8Gb werkgeheugen kan ik dan opnemen met een buffer van 16 of 32 samples, 96kHz, 24 bits. Dat is goed te doen. Als er teveel vst's aan staan merk je dat vanzelf aan de geluidskwaliteit en bijgeluiden.
Hoe hoger de resolutie, des te minder latency maar des te meer belasting van de pc. Het blijft een compromis tenzij je een echte jakkerbak van een pc hebt. Ook belangrijk is de opc (geloof tenminste dat het zo heet) die er te maken heeft met de manier waarop je pc data verwerkt en voorrang geeft.
Het vergt nog altijd een flinke dosis kennis en experimenteren om de boel te optimaliseren. Dat moet je wel leuk vinden. Schijnt bij macs wel gemakkelijker te zijn door het afwijkende geluidssysteem. Maar daar ga ik me verder maar niet over uitlaten want dan zitten we zo weer in een hele andere discussie. Om over Linux maar niet te spreken
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Favorieten/bladwijzers