Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Threaded View

  1. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    17.169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Bedankt Plant, Ik kan er helemaal geen tekst oid op ontdekken net als welk type Samick bas het is. Het moet in ieder geval logaritmisch zijn dat weet ik wel...maar moet hij dan 250k of 500k zijn? heb er totaal geen verstand van. Denk trouwens dat de 'tekst' onder het soldeertin zit.
    Mocht je een multimeter hebben, meet dan de weerstand over de uiteinden van de koolbaan, dus waar de buitenste lugs aan zaten toen ie nog heel was. Niks erop aangesloten (geen elementen), alleen de losse potmeters. Die waarde zal dan op of rond 250kΩ of 500kΩ liggen. Kan best wat afwijken i.v.m. tolerantie.

    Als voorbeeld rechtsonder op het plaatje:

    Laatst gewijzigd door Plant; 17 juli 2020 om 20:12

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top