Of het nu een hele goede strat is, weet ik niet, maar hij is zeker al beter dan dat hij was. Ik heb een harley benton st20 strat in het wit. Gekocht omdat ik geen strat meer had en wel eens wat wilde knutselen met een gitaar. Hier kan je niet echt een buil aan vallen. In de basis was de gitaar al best ok. Toch heb ik er het volgende aan gedaan:

Brug geblokkerd: beide zijden van het tremolo blok met een stapeltje muntjes.
Shielding met kopertape aangebracht in de body en de binnenzijde van de slagplaat.
Switch vervangen, die was brak. Onder garantie had ik een nieuwe ontvangen.
Wiring veranderd. Onderste tonepot zit nu op de brug. In weze is het de Jimmy Vaughn strat nu.
Pickups veranderd naar setje Belcat alnico v
Stringtrees veranderd. De originele waren lelijke grote dingen.
Uiteraard de afstelling verbeterd, met de name de actie was aan de hoge kant. De intonatie heeft nog wat werk.

Het resultaat: een leuke strat voor thuis op de bank zonder meer. Hij klinkt zeker beter dan voorheen. De nieuwe pickups hebben een wat rijkere en vollere klank. De tussenstandjes klinken nu als een strat. Voorheen bleef het wat plat met de keramische pickups. Hij speelt ook best prettig. Qua feel en kwaliteit lijkt hij nu veel op de mex std die ik ooit had. Daar was de hardware wel wat beter van, behalve de pickups die waren vreselijk (keramisch). Voor pak hem beet 120,- toch best een leuke gitaar al klinkt hij nog lang niet als een echt goede strat. Maar goed, die zou met mijn speelkwaliteiten nog steeds k.. Klinken waarschijnlijk ):.

Laat