Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
De respons van je amp heeft ontzettend veel invloed op hoe een pedaaltje klinkt. Een Fender heeft veel minder mids dan een Marshall/Vox, en bovendien wat meer tophoog. Maakt nogal wat uit. Ik ben er zelf een fan van om amps, met name het cleane kanaal, te ontwerpen met een toonregeling met een flink bereik. Dat je echt de hele range van Fender-clean, bijna akoestisch, naar Vox-achtige (normal channel) lompe scheurende boost mids hebt.
je zit soms gewoon vast aan het karakter van je versterker.

de peavey express 112 bluestripe heeft een prachtig fender achtige clean, maar zijn overdrive kanaal (supersat) bekoord mij weer minder.

de yamaha AR2500 echter die heeft een romige, niet krasserige of gritty distortion (lijkt een combo van de D1 en D2 met 1n4148 en de pc4558c ) maar voor clean, als ik de ingang/gain boven de 3 breng gaat hij al langzaam oversturen en is ook minder bright

en als ik er verstand van had zou ik die distortion proberen in een pedaaltje te krijgen
(ik vermoed dat het te simpel is te denken dat als je alles overneemt vanaf de ingang tot net voorbij de D1D2 in de buurt zou komen)

maar goed, er moet wat te wensen overblijven toch?