Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 29 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 282
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Over verf gesproken...ik heb een Stagg strat die ik wat aangepast heb en die ik nu met groot plezier bespeel maar ik kwam er wel achter tijdens het verbouwen dat de lak op deze gitaar werkelijk de allergoedkoopste troep is die ze hebben kunnen vinden..op de hals is er werkelijk geen spoortje van hechting te vinden....het brokkelde er gewoon af.
    Kan zijn maar prijs is niet alles. Ik heb 2 gitaren gespoten met action lak van €2 per bus en dat was prima lak. Misschien is die stagg lak te snel gedroogd of het hout te vochtig of te koud toen het gespoten werd. Vaak zijn die factoren doorslaggevend.

Het verschil zit hem vaak in de fabriek. Kwaliteitscontrole en mentaliteit van het personeel is vaak heel belangrijk.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ha Ronald Suiker! Bij Suiker Jr veel gekocht en weer ingeruild in de zaak aan de Waldeck Piermontkade. Best aardige vent was het. Heb meerdere malen iets ingeruild tegen exact voor wat ik er voor betaald had, gaf ‘ie gewoon. Kwam er in ieder geval met veel meer plezier dan in Rockpalace waar het meeste personeel (paar leuke uitzonderingen daargelaten) bestond uit gefrustreerde muzikanten die deden alsof ze hele rock-goden waren....
    gerritsen (Jan Hendrikstraat 50) waren m.i. de ergste. Kon je met geld op zak nog steeds geen instrument proberen. Daarom nooit spullen gekocht buiten de uitverkoop.

suiker kocht nog wel eens een container met instrumenten. Hij had bijvoorbeeld voor 400gulden/stuk t series Peavey gitaren in koffer. Die je nu tweedehands voor 450€ op marktplaats ziet staan. Hij kocht ook vrachtwagens met triplex contrabassen in het oostblok. En adverteerde in de krant met "de grootste contrabassenspeciaalzaak van nederland" Omdat hij de grootste voorraad had staan.... allemaal dezelfde. Maar veel rockabilly/psychobilly bassen zijn toen bij hem gekocht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Sr. heeft toch ook een tijdje vast gezeten voor BTW fraude of zoiets? Ik kocht alles bij Servaas en m'n eerste Gibson bij Bekker aan de Laan van Meerdervoort.
    pa suiker had een container gitaarkoffers in de usa gekocht.
    En toen de douane keek bleken daar gitaren in te zitten....
    daarvoor is ie de bak in gegaan

als je als sloeber daar kwam werd je gematst. en als er een wassenaarse yup met zijn zoontje een gitaar kwam halen verkocht ie hem "een pijl-en-boog" voor 5x de prijs. Hij kon trouwens erg goed spelen en wist met handig benden zo een ding zuiver te houden tijdens de demo in de zaak als hij "liet horen hoe hij klinkt"

de inventaris en enkele werknemers van Bekker aan de Laan van Meerdervoort zijn toen rockpalace geworden in de binnenstad
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    In principe is iedereen die EADGBE stemt op 440 ietwat conservatief.
    Met vernieuwing alleen verdien je niks en daarom is bijna niemand het.
    Hebben we het over avant garde/experimentele muziek en innovatie.

Dat heeft niks te maken met een gitarist die klaagt dat fabrikanten niet op zijn instrument innoveren omdat gitaristen zoals hij conservatief zijn en daarbij denkt aan een plastic geprinte gitaar.

Senior Member

Standaard

Het is vermoedelijk een combinatie van alle voornoemde diverse zaken, die alleen wel allemaal te ondersteunen zijn met keiharde cijfers.
    Uiteindelijk is het een keten van reacties met aan het eind minder financiële transacties en zijn er sterke voorkeuren die waarneembaar zijn ogv de trend en naar soort uit te specificeren transacties. Waar weer op wordt ingespeeld. Met als gevolg meer van hetzelfde (product moet verkocht worden) tgv minder van het uiteenlopende (geen bestaansrecht afwijkend product).

Even strikt persoonlijk mbt gitaarzaken: als beginneling kocht ik iets wat leek op hetgeen me bekend voor kwam (maar was multiplex). Als iets gevorderde kijk en koop ik al wat meer richting the real thing (al dan niet imitatie/bij benadering). Hoe groter de aankoop werd (gibson) vernauwde mijn blik echter meer naar de 'proven' en minder naar vernieuwende gitaren enz. Als dit voor het gros ook zo is...

Bux
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

Standaard

het is ook een vicieuze cirkel.

gitaristen zijn conservatief
    daarom zijn conservatieve gitaren waardevast
    daarom is het verstandig een conservatief model te kopen

verder helpt het ook niet dat je in bandjes nogal gear-syndroom hebt. Wat zich overigens bij toetsenadvertenties nog het meeste uit.
    "gezocht toetsenist die de juiste geluiden heeft". (en de band bepaalt dus wat juist is.
    Maar goed, probeer maar niet op auditie te gaan met spullen die niet voldoen aan "hoe het hoort".
    "heb je nog andere spullen?" is de meest sympathieke manier om te zeggen dat je niet conservatief genoeg bent.
    maar "we zoeken meer een les paul in een marshallgeluid" komt vaker voor
    Laatst gewijzigd door showband; 15 april 2020 om 13:37
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Kan zijn maar prijs is niet alles. Ik heb 2 gitaren gespoten met action lak van €2 per bus en dat was prima lak. Misschien is die stagg lak te snel gedroogd of het hout te vochtig of te koud toen het gespoten werd. Vaak zijn die factoren doorslaggevend.

Het verschil zit hem vaak in de fabriek. Kwaliteitscontrole en mentaliteit van het personeel is vaak heel belangrijk.
    Haha, grappig!
    Was mij ook al opgevallen dat de Action niet alleen maar troep heeft.😉
    Ze hebben vaak verfspuitbussen die bij Motip vandaan komen.
    Zeker goede kwaliteit!
    Zelfs de waterbasis spuitbussen zijn enorm verbeterd wat betreft dekking, kleurechtheid en krasvastheid.
    Een paar geleden zag ik bij de Action zelfs een paar spuitbussen staan met Nitrocellulose lakken, grondlak, kleurlak en blanke lak.
    Ook iets van €2 á €3 per spuitbus, kwam ook bij Motip vandaan.
    Heb een van m’n Stratjes mee gespoten, echt super!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Weer een topic dat uitdraait op een lofzang voor de Action.

Senior Member

Standaard

Nou en?
    Toch een handige tip voor de “gitaar doe het zelver” ?
    En past wel in dit topic als je een goedkoop maar “goed” gitaartje wil opknappen en goedkope maar goede materialen...😉

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Action lak is echt niet slecht! Hun fillerprimer vind ik ook serieus prima spul. Heb het hartstikke dure spul van Motip 2K geprobeerd en de bus van Action is letterlijk 1/10 de prijs maar werkt prima. Reageert ook echt niet met andere toplagen: me happy.

Hun schroevendraaiers en tangen zijn op zich niet verkeerd, tot je echt topspul gebruikt, dan voel je wel het verschil (ook op langere termijn) maar als je niet elke dag aan gitaren werkt, is die top investering echt niet nodig.

Senior Member

Standaard

Niks nou en!
    Want hoe vaak gebeurt het niet dat je een gitaar koopt en dan even later langs de Action loopt...
    kan je jezelf wel voor je kop slaan,
    dus goeie tip van Jerome.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten