Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 29 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 282
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Maar je kan niet ontkennen dat bv de ontwikkelingen van verf grote inlvoeden op den schilderkunst hebben gehad
    Dat is juist wat ik zeg. Ontwikkeling van materiaal is wat anders dan ontwikkeling van individu.

Waarom zou je het überhaupt als muzikant belangrijk vinden om vernieuwend te zijn.
    Of liever gezegd, waarom zeg je het, doe het dan gewoon.
    Niemand die je tegenhoud.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Body’s van mdf?!?
    Hahaha, niet te geloven, nooit geweten��
    Kwam afgelopen week nog ter sprake. Ik had mijn eerste band optreden, meteen een wedstrijd, wat groter podium en ik had maar 1 gitaar. Ik dacht: je zal maar een snaar breken, ik moet wel een backup. Sowieso een goede reden om een gitaar voor erbij te kopen Afijn, kwam ook prima uit want ik brak inderdaad een snaar en heb dat optreden met de backup gitaar uitgespeeld en de wedstrijd nog gewonnen ook, maar ik dwaal af!
    Dat was een Squier Affinity, made in Indonesia. Tele, humbucker bij de hals, heel slap brug element, later vervangen door een quarterpounder. Toen eenmaal de body in beeld kwam zonder lak bleek dat inderdaad een MDF body te zijn. Was niet echt een tone machine

Ik kwam erop doordat ik een made in Indonesia Squier in huis haalde en meteen herinneringen ophaalde aan hoe de kwaliteit tig jaar geleden was. Hier zitten nu ook wel kleine rommeltjes lak op de topkam of zo, geen perfectie, maar wel gewoon een prima spelende en klinkende gitaar, geen bagger electronica etc. Afijn, ik ben blij met mijn Classic Vibe Jazzmaster

Ook wel een dingetje trouwens:
    Vroeger was Japans prut, toen werd Korea prut, toen werd CHina prut, toen werd Indoniesie prut, what's next? Vietnam? Botswana?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Vietnam: Ampeg tegenwoordig........

Ook wel een dingetje trouwens:
    Vroeger was Japans prut, toen werd Korea prut, toen werd CHina prut, toen werd Indoniesie prut, what's next? Vietnam? Botswana?

Senior Member

Standaard

Het is niet alleen het conservatisme van de gitaristen die nieuwe ontwikkelingen tegen houden.
    Nieuwe ontwikkelingen worden ook tegen gehouden door de teruglopende verkoopcijfers van gitaren.
    De bekende gitaarfabrieken hebben de grootste moeite om het hoofd boven water te houden.
    Ik kan me voorstellen dat er op het ogenblik weinig geld is voor research naar “nieuwe” productietechnieken en “nieuwe” combinaties van materialen voor body’s en halzen.

Verkoopcijfers van nieuwe gitaren zijn enorm teruggelopen doordat er steeds minder jongeren gitaar zijn gaan spelen.
    En natuurlijk door internetsites zoals marktplaats, steeds meer gitaristen kopen hun spulletjes gebruikt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Standaard

@ pepe
    Kijk das nou het verschil tussen jou en mij
    Jij bent een "muzikant"
    Je suis une artiste
    Dus orginaliteit / vernieuwing is tres importante pour moi
    Butts only rock and roll butt i like it
    Viva le Cunts

Maw
    Ik ik ben toondoof en heb geen ritme gevoel
    Wink emoji

Btw
    ontwikkeling indivdu en materiaal gaan best wel vaak samen hoor

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Suiker senior was wel echt een sjacheraar. Junior heb ik niet meegemaakt.
    Voor het echte werk ging je toen toch naar Servaas of Bas van der Rest (Westeinde).
    Sr. heeft toch ook een tijdje vast gezeten voor BTW fraude of zoiets? Ik kocht alles bij Servaas en m'n eerste Gibson bij Bekker aan de Laan van Meerdervoort.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat de grootste terugloop komt omdat jongeren (hoor mij nu den ouden lul) niet meer willen spelen. Telefoon met social media is belangrijker lijkt het. De meeste die ik ken die muziek maken zijn al ruim boven de dertig, een uitzondering daar gelaten.

Standaard

Auto industrie vin ik pas conservatief
    Fok obergrote deel produceerd nog vehicles met een verbrandingsmotor

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Auto industrie vin ik pas conservatief
    Fok obergrote deel produceerd nog vehicles met een verbrandingsmotor
    De olie moet eerst op, in het verwerken ervan is veel geïnvesteerd, verzin ik niet - is wat het is....

Senior Member

Standaard

In principe is iedereen die EADGBE stemt op 440 ietwat conservatief.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten