Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 37 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 365
    Senior Member

Standaard

ik vind hem zeer geslaagd, gefeliciteerd!!!!

Senior Member

Standaard

Een hele verbetering!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Een paar foto’s van de Jedson met daglicht.

Het geluid is echt vintage, met een rauw kantje.

Senior Member

Standaard

waarom heb je er voor gekozen maar 3 schroefjes in de snaarhouder te schroeven en ook waarom deze verdeling het zou netter staan als ze symetrisch zitten.
    verder weer prachtig werk. de 2 buitenste en 1 in het midden staat optisch beter. of gewoon inalle 5 gaatjes een schroefje. en van die bolverzonken staat ook beter.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    waarom heb je er voor gekozen maar 3 schroefjes in de snaarhouder te schroeven en ook waarom deze verdeling het zou netter staan als ze symetrisch zitten.
    verder weer prachtig werk. de 2 buitenste en 1 in het midden staat optisch beter. of gewoon inalle 5 gaatjes een schroefje. en van die bolverzonken staat ook beter.
    Er zitten afgebroken schroeven in die gaten. Ik zou ze er uit kunnen boren, maar het zit goed vast zo.
    Verder heb ik overwogen om alle schroefjes te vervangen voor nieuwe, want de koppen zijn wit uitgeslagen. Maar het heeft ook wel iets, die ouwe meuk.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 13 februari 2020 om 12:57

Senior Member

Standaard

Ik zou dan toch kopjes op de gaatjes lijmen voor een optisch mooier resultaat en je probeert toch die ouwe meuk zoals je het noemt weer een stuk mooier te krijgen daar hoort dit dan ook bij. maar als jij je er niet aan stoort wie ben ik dan om er opmerkingen over te maken.
    Ik bewonder veel van je werken en oplossingen kan ik nog wat van leren.

Senior Member

Standaard

Ik zou dan toch kopjes op de gaatjes lijmen voor een optisch mooier resultaat
    Dat is een idee ! Thanks !

Ik bewonder veel van je werken en oplossingen kan ik nog wat van leren.
    Insgelijks. De volgende klus is alweer moeilijker: de brug van deze gitaar zit los en moet er af, om hem daarna goed terug te lijmen. Het is een goede gitaar, van een vriend, dus daar mag ik niks aan verklooien.

Ik heb vast een ‘hittescherm’ gemaakt om de lak van de gitaar te beschermen als ik de brug met een strijkijzer ga verhitten om de lijm los te maken:

En ik heb nog even op een sloophals geoefend hoe ik fretjes kan trekken. Er breken splinters uit; misschien moet ik het hout eerst wat nat maken. En dezelfde frets terugzetten lukt ook nog niet echt.

Senior Member

Standaard

Het is logisch dat er randjes meekomen zo'n fret is als een harpoen of vishaak als er een mogelijk is ze er zijdelings uit te trekken heb je dat probleem niet of minder. vochtig maken met een olieachtig iets na het verwijderen goed laten drogen e.v. met wasbenzine schoonmaken. de nieuwe frets zullen de randjes bijna allemaal afdekken zodat j er niet meer van ziet. elke reparateur heeft hier mee te maken.
    Het gaat je wel lukken.

Senior Member

Standaard

Het is logisch dat er randjes meekomen zo'n fret is als een harpoen of vishaak als er een mogelijk is ze er zijdelings uit te trekken heb je dat probleem niet of minder. vochtig maken met een olieachtig iets na het verwijderen goed laten drogen e.v. met wasbenzine schoonmaken. de nieuwe frets zullen de randjes bijna allemaal afdekken zodat j er niet meer van ziet. elke reparateur heeft hier mee te maken.
    Het gaat je wel lukken.
    Voor de neck reset op de 12-snarige moet ik alleen maar de 15e fret verwijderen, om in de fretsleuf gaatjes te boren waardoor ik de lijm van de zwaluwstaart door hitte zacht kan maken. Zo kan de zwaluwstaart los uit de sleuf gewrikt worden. Ik hoop dat ik dat ene fretje terug kan zetten, anders moet ik de hele hals opnieuw fretten.

Dat frettangetje is trouwens wel superhandig.

Maar ik kan nog een fret of 18 oefenen op m’n sloopneck :-)
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 13 februari 2020 om 20:09

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    En ik heb nog even op een sloophals geoefend hoe ik fretjes kan trekken. Er breken splinters uit; misschien moet ik het hout eerst wat nat maken. En dezelfde frets terugzetten lukt ook nog niet echt.

Je zou de fretten eerst met een soldeerbout kunnen verhitten om ze makkelijker los te krijgen en het splinteren te verminderen.

En de getoonde "chip stopper" haal je voor een euro bij Ome Ali...
    Laatst gewijzigd door BamBuFan1; 13 februari 2020 om 22:11
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten