Het Record schaafje moest nog worden ingeslepen, dus ik heb meteen alles maar even scherp gemaakt. Ultimate Zen !
![]()
Het Record schaafje moest nog worden ingeslepen, dus ik heb meteen alles maar even scherp gemaakt. Ultimate Zen !
![]()
De pedaalkoffer. Een beetje aan de slag met de lintzaag, schaven en een geïmproviseerd ‘shooting board’.
Er komen nog latten in, op verschillende hoogtes. En de buitenkant wordt gefineerd, natuurlijk.
![]()
Ik heb een copy nep schaaf van Stanley. Ding komt uit Bulgarije of zo. Prima schaaf...!!!
Ja dat zijn ze zeker.....!!!
De ‘helling’ van het voor- en achterpaneel is aangepast aan de helling van de zijkanten. Alles loopt nu in dezelfde lijn omlaag.
![]()
Het past, en het in de breedte kan het nog iets compacter. Of ik maak zwaluwstaarten, dan gaat er nog ongeveer 4 cm af. Ik moet wel de voedingsadapter nog kwijt, maar da’s maar een klein dingetje. De losse pedaaltjes achterin moeten nog wat hoger dan de multi-effect ervoor.
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 2 maart 2020 om 23:25
Hm. Ik heb wel eens betere zwaluwstaarten gemaakt. Lastig met dat boterzachte vuren van IKEA. Het breekt en splintert alle kanten op.
Dat wordt houtvuller. Ach, vast is vast, en ik fineer het zooitje toch. Nou nog even verzinnen hoe ik dit moet gaan klemmen. Geen idee. Ik heb niet zo’n lange klemmen. Spanbanden ?
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 3 maart 2020 om 23:22
En natuurlijk gaat het steeds beter. Ik had beter eerst een keer kunnen oefenen. Er ligt hier nog anderhalve bedbodem met hout.
![]()
De laatste zwaluwstaart. Het omhulsel zit in elkaar, en is overal haaks. Over het klemmen: ik kan daar toch gewoon schroeven voor gebruiken ? Die zie je met het fineer toch niet meer. De zwaluwstaartverbinding zorgt dat ik bij wild gebruik de kist niet uit elkaar trap; het zit allemaal stevig vast. Houtlijm & schroeven dus ?
Volgende keer: latten voor de bodem, en een plaat triplex aan de onderkant.
![]()
Favorieten/bladwijzers