Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 85

Discussie: Geluidsman?

Senior Member

Standaard

Haha...remedie is om dan zelf nóg meer te drinken zodat je daar geen last van hebt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Het is ook allemaal een beetje dingen die heel simpel zijn (spijker hamer vork lepel) zo ingewikkeld mogelijk proberen te maken (dus ipv gitaar kabel versterker iets met digitale dingen, vervolgens geen speaker maar een ding in je oor en dan een pedaal om feedback te krijgen...). Maar ik snap op zich wel dat een geluidsman het op een podium het liefst stil wil hebben. Aan de andere kant: het verschilt ook een beetje per stijl. Als je drie blazers hebt, percussie, twee keyboards, backing vocals enzovoorts en het is "ontwikkelde muziek" dan is een mooie hifi mix op z'n plaats. Zijn het drie lui die hele harde rock muziek maken a la Motorhead dan is hier en daar een beetje overspraak ook niet zo heel erg, toch?
    Zo ervaar ik het ook wel ja. Wij zijn met 14 bandleden en dan is iedere geluidsbron minder mooi meegenomen. Ook nooit behoefte gehad aan een eigen speakercab, maar in mijn vorige 4-mand band zette ik mijn Kemper altijd op een cabinet omdat het anders niet lekker overkomt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    maar in mijn vorige 4-mand band zette ik mijn Kemper altijd op een cabinet omdat het anders niet lekker overkomt.
    Voor jezelf of voor anderen?
    Dat wil zeggen...jij speelt met IEM, toch?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Voor jezelf of voor anderen?
    Dat wil zeggen...jij speelt met IEM, toch?
    Voor anderen inderdaad. Met een rock band in een klein café waar je eigen versterker ook de zaalversterking is vind ik dat vanuit een actieve FRFR speaker - iig degene die ik heb gehad - niet goed overkomen. Stand alone al niet en in de mix al helemaal niet.
    Dat maakte mijn moddeling evaringen altijd een beetje haat/liefde waardoor ik een paar keer geswitcht ben van moddeling naar buizen en weer terug.
    Uiteindelijk overgestapt naar een powered Kemper met een Engl 212 eronder en dat is top. Niet iedereen in de band speelde in-ear dus ik had daar gewoon een speakercab voor staan met speakersim uit en ging zelf met speakersim aan met een lijntje naar de tafel voor mijn IEM.

Senior Member

Standaard

Voor anderen inderdaad. Met een rock band in een klein café waar je eigen versterker ook de zaalversterking is vind ik dat vanuit een actieve FRFR speaker - iig degene die ik heb gehad - niet goed overkomen.
    Dat herken ik wel een beetje, alhoewel ik ook niet de top FRFR dingen heb gehoord denk ik.
    Zelf wel ik nu nog wel wat uitgebreider aan de gang met modelling icm IEM, maar de tweedehands prijzen van Helix en Kemper (rack) zijn vaak heel hoog, en in geval van laag ook nog regelmatig nep, zo lijkt het.
    Sommige tweedehands vraagprijzen snap ik ook niet; Non powered Kemper met remote kost €2150,- of zo? Bij en vraagprijs van rond de €2000,- haak ik dan sowieso al af, voor dat prijsverschil zou ik nieuw kopen.

Senior Member

Standaard

Dat herken ik wel een beetje, alhoewel ik ook niet de top FRFR dingen heb gehoord denk ik.
    Ja ik heb een Electro Voice, dat is niet echt de top maar ook niet echt heel goedkoop. Friedman had wel een FRFR monitor maar die was 1200 euro geloof ik. Dat is wel geld en een powered Kemper met traditioneel cabinet voldoet prima. Als je wil dat het als een gitaarcab klinkt, speel dan door een gitaarcab zou je haast zeggen...
    Hoor overigens wel aardige dingen van de Laney LFR-112 FRFR Active Cab. Dat ding ziet er iig uit als een gitaarcabinet dus dat deel heb je vast
    Als ik overnieuw zou moeten kiezen zou een Kemper Stage met zo'n ding zeker het proberen waard zijn.

Zelf wel ik nu nog wel wat uitgebreider aan de gang met modelling icm IEM, maar de tweedehands prijzen van Helix en Kemper (rack) zijn vaak heel hoog, en in geval van laag ook nog regelmatig nep, zo lijkt het.
    Sommige tweedehands vraagprijzen snap ik ook niet; Non powered Kemper met remote kost €2150,- of zo? Bij en vraagprijs van rond de €2000,- haak ik dan sowieso al af, voor dat prijsverschil zou ik nieuw kopen.

Ja dan waarschijnlijk met 'voor honderden euro's' profiles erbij ofzo...
    Zag er toevallig van de week een voorbij komen voor 1600, non powered incl. remote en dat vond ik gevoelsmatig nog genoeg.

Senior Member

Standaard

Friedman monitor kost 911 bij Thomann.

Ik kwam deze nog tegen trouwens: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...177701-74-9476

En deze: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...198922-74-6424

VB betekent trouwens Verhandlungsbasis oftewel er valt over de prijs te praten.

Veel van modeling en ook merken als Friedman lijken mij vooral bedoeld te zijn voor allerlei vormen van zwaar metaal.

Senior Member

Standaard

Als ik overnieuw zou moeten kiezen zou een Kemper Stage met zo'n ding zeker het proberen waard zijn.
    Echt waar?
    Ik zou nog steeds liever voor de oorspronkelijke (rack)versie gaan, mooi samen met draadloos geval in rack, en iets beter bierbestendig (en nee, ik zelf knoei daar niet mee....)

Ja dan waarschijnlijk met 'voor honderden euro's' profiles erbij ofzo...
    Zag er toevallig van de week een voorbij komen voor 1600, non powered incl. remote en dat vond ik gevoelsmatig nog genoeg.
    Ja, dat heb ik ook wel. €1500,- inclusief remote zou ik nog wel ok vinden, maar daar boven wordt het toch al snel weer een overweging om toch maar nieuw te kopen , alhoewel dat toch weer meer dan €600,- hoger uit komt, toch ook best geld.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 11 februari 2020 om 22:12

Senior Member

Standaard

Ik had bij bepaalde gigs een velletje plastic voor m'n rack hangen. Ooit bij een millennium feest zag ik iemand z'n bierglas steeds schuiner houden tot 'ie alles over m'n Midimate liet lopen. Die gaf rare tekens op de display, open gesloopt, elektrische verfbrander erover..... en hij deed het weer tot op de dag van vandaag.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht

Veel van modeling en ook merken als Friedman lijken mij vooral bedoeld te zijn voor allerlei vormen van zwaar metaal.
    Serieus? Ik zie redelijk wat voorbij komen van Michael Britt, Tone Junkie, Bert Meulendijk etc. en praktisch nooit metal.
    Fractal vroeger wel regelmatig maar die lijken ook wat te verschuiven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten