Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 347 van 410 EersteEerste ... 247297337345346347348349357397 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.461 t/m 3.470 van 4093

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Als je een gitaar als een mode accessoire ziet, is een Tele niks, maar als je de meest veelzijdige en degelijke gitaar wilt hebben.....
    Koop je een strat!

Ik heb twee tele/partcasters en wil op zich best nog een echte. Alleen vind ik 't toch maar kaal zonder vibratohendel en wat minder comfortabel zonder belly cut als je langer speelt. Voeg je die 2 toe, wat is dan eigenlijk nog het verschil? En is 't dan nog wel een tele?

Senior Member

Standaard

Een Strat is geen Tele.... nog niet misschien. Op m'n Strat heb ik nog nooit de vibrato gebruikt, ik weet niet eens waar de hendel is. Op m'n Peer Dellen Warmoth Strat zit een zwevende FR en die gebruik ik nog wel eens. Sowieso m'n langst en meest gebruikte gitaar.

Twee tracks van mij met wat FR gedoe:
    https://soundcloud.com/user-171654909/jump-live
    https://soundcloud.com/user-171654909/simply-the-best-1

Senior Member

Standaard

Een groot verschil is de mid pickup en de trem.
    De mid pickup zit in de weg als je hybrid speelt en de trem verkloot je dubbel en triple stops.
    Komt nog bij dat de strat neck pup bluesy klinkt en de brug pup rocky waar de tele neck pup jazzy klinkt en de brug pup.... wel.. dat is een strat pickup waar een engeltje sterrenstof overheen gesprenkeld heeft.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Een groot verschil is de mid pickup en de trem.
    De mid pickup zit in de weg als je hybrid speelt en de trem verkloot je dubbel en triple stops.
    Komt nog bij dat de strat neck pup bluesy klinkt en de brug pup rocky waar de tele neck pup jazzy klinkt en de brug pup.... wel.. dat is een strat pickup waar een engeltje sterrenstof overheen gesprenkeld heeft.
    ))) vergeet ook niet het geheime wapen: de toneknop op een tele ))) Hele rocksets heb ik zo met een tele gespeeld, van Led Zep tot Anouk en zo'n beetje alles wat duur tussen zit. Ik speel nu vaak met een HSS-strat omdat ik de tussenstandjes nodig heb, maar gesplit heeft het brugelement niet de magie van een tele single coil.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Aangaande GAS & Tele's of toch niet..
    Ik heb al een Mustang, en ergens gas voor een Duo Sonic.
    De no nonsens string through van een Telecaster is voor mij weer één van de grote voordelen van een Tele.
    En hoewel ik ergens een behoefte voel voor een wat oudere Duo Sonic, die dingen zijn toploader, terwijl een recente reissue reeks string through is.
    Telecaster is de gitaar die ik meeneem naar mijn werk.
    Maar 't ding is lomp & zwaar, terwijl zo een Duo Sonic licht & wendbaar is... string through... hmmmm.

Come on, maple toetsje voor de verandering ook nog.
    Stomme is... niet eens lang geleden als Squier te verkrijgen geweest (wel toploader), 300 pleurie minder.
    Voor een sjouw mee naar mijn werk gitaar zou dat beter zijn.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 4 februari 2020 om 03:39

Senior Member

Standaard

Dit weekend mee opgenomen. Alles klonk er te gek door, zeker voor de muziek die we aan het maken waren (Americana a la The Band).

Maar voor live liever z'n grote broer:

Senior Member

Standaard

Die oude Fender baskasten klinken vaak ook te gek, vind ik.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    Koop je een strat!

Ik heb twee tele/partcasters en wil op zich best nog een echte. Alleen vind ik 't toch maar kaal zonder vibratohendel en wat minder comfortabel zonder belly cut als je langer speelt. Voeg je die 2 toe, wat is dan eigenlijk nog het verschil? En is 't dan nog wel een tele?
    De brug pickup op een tele klinkt totaal anders dan die op een strat, los van alle andere verschillen (neck, geen middle pu etc)

Senior Member

Standaard

Brug elementen van een strat vind ik ook al gauw erg dun en krasserig klinken met wat meer gain. Een tele heeft dat veel minder. En dat is zelfs met een brughumbucker in een strat of tele. Ik heb een tele met brughumbucker, mahonie body en ebben toets en toch zit er nog ergens dat tele 'iets' in het geluid. Zelfde met twee strats met brughumbucker. Totaal niet meer vergelijkbaar met singlecoil strats en tele's, maar de constructie van die gitaren hebben kennelijk toch wel heel veel invloed, ongeacht humbucker of singlecoil. Doe mij ook maar een tele, zowel qua geluid als uiterlijk.

Senior Member

Standaard

Zo een Bassman vind ik ook wel sympathiek, jammer dat ze 't zonder reverb stellen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten