Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
Ja die zijn prima! Zoals Arjan al zei; hoe moeilijk kan het zijn om een tele in elkaar te zetten als je verstand van gitaarbouw hebt en goede materialen gebruikt. En de juiste headstock.
Klopt helemaal, daarom gaat er tegenwoordig ook nooit meer iets fout

"Handgebouwd" is zwaar overgewaardeerd en klopt voor veel gitaren, akoestische sowieso. Juist in de lagelonenlanden is mankracht nog steeds goedkoper dan een dure CNC machine (al zie je CNC gitaarbouw in Azië ook steeds meer). Ga eens bij de Fender en Gibson Custom Shops kijken, CNC all the way en daarna de PLEK. Voor een heel groot gedeelte gebakken lucht naar mijn mening. Net als dat geklets over "goed hout." Uiteraard heb je voor houtbewerking materiaal nodig dat gemakkelijk te bewerken en af te werken is, maar mooie nerven die hoor je niet. Fender heeft zich al een paar keer te kijk gezet door te weinig onderscheid tussen een MIM en USA in te bouwen. Uiteraard kiest de fijnproever voor een door Mexicanen in de USA in elkaar gezette gitaar tegenover eentje in Mexico. Een hoop corksnifferij vind ik het.

Zo'n Slick Tele lijkt mij ook wel wat trouwens