Oorspronkelijk geplaatst door
cluseau
R14+C8 is een hoogaf filter, gewoon weglaten.
Voedingselco gewoon op een punt aarden, je kan immers niet anders en de argumenten zijn per chassis anders. Heb je na de bouw last van brom ga je op zoek naar de oorzaak (ook daar leer je van).
Positie G2 weerstand is geen probleem. Mocht je toch last van feedback hebben kun je overwegen een extra Cap (B3 maken) in te zetten kort bij V1.
Nog even een paar aandachtspuntjes:
1 Niet eerder een EL84 gezien met vijf roosters
Oeps! Ik heb er helemaal niet bij nagedacht. Bij het tekenen was me wel opgevallen dat ik kon kiezen uit een aantal plekken om R12 aan te sluiten. Ik zal het t.z.t. aanpassen.
2 Dan de OT. Hier zit een smoorspoel in verwerkt met een bijzondere functie. De fase van de rimpel is tegengesteld aan de fase van de EL84 anodevoeding waardoor de voedingsrimpel zou worden opgeheven zoals dat met een balanstrafo ook gedaan wordt. Voorwaarde is wel dat de stromen even groot zijn en daar zit nu het probleem omdat de spoel normaal de hele ontvanger moet voeden en jij dat deel hebt geamputeerd. Een manier om die ontbrekende load terug te krijgen zou gewoon een externe belasting in de vorm van een dikke weerstand kunnen zijn. Stof tot nadenken?
Favorieten/bladwijzers