Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 73 van 90 EersteEerste ... 2363717273747583 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 721 t/m 730 van 893

Discussie: Kemper profiling

Senior Member

Standaard

Uiteindelijk heeft alles z'n voordelen en z'n nadelen. En gelukkig mag iedereen kiezen anders hadden we allemaal dezelfde gitaar, dezelfde versterker en dezelfde pedalen. En klonken we nog steeds allemaal anders

Voor mij geldt dat ik altijd een hekel heb gehad aan pedalen, pedalboards maken, voedingen, pedalen voor de loop, pedalen in de loop, al die kabels. Ik ben ook het schoolvoorbeeld van twee linker handen en wil geen gedoe.
    Een goed geluid haalde ik zeker ook uit mijn buizenversterkers, maar kijk ik naar het totaalplaatje van mijn geluid in een band, met delay's, reverbs etc. en met inachtneming van het feit ik ivm tinnitus nog uitsluitend IEM speel is, behaal ik met mijn Kemper veel betere resultaten dan met een buizenversterker.

De stelling dat het dus vooral een keuze uit oogpunt gemak is en niet voor het geluid gaat dus niet in alle gevallen op. Het is voor mij beide.

Standaard

Endorsement? Ik zie iig op YouTube dat Revv overal opduikt ....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    PS: ik las laatst dat Timo z'n Kemper ook ingeruild heeft voor een klein Revv buizenbakje bij Delain.

Senior Member

Standaard

Ik zit ook te denken aan een kemper. Het zou voor mij een mooie oplossing zijn als we met de band dusdanig zacht spelen dat mijn buizenamp niet echt lekker klinkt en het zou een mooie recording tool zijn.

Wat ik me alleen afvraag of er een echt lekkere clean blues/ fender deluxe reverb sound inzit?
    Ik heb dat nog niet gehoord in de demo's dus het zal wel niet.

Standaard

zoiets? https://www.youtube.com/watch?v=e5q3bSvVovY
    https://www.youtube.com/watch?v=Tu_lkDZWgL0 (check slow dancin en gravity stuk..)

Ik gebruik op mijn kemper redelijk veel fender style presets van diverse 3rd party profilers (amp factory, m britt, bert meulendijk, tone junkie) allen hebben low gain profiles

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Ik zit ook te denken aan een kemper. Het zou voor mij een mooie oplossing zijn als we met de band dusdanig zacht spelen dat mijn buizenamp niet echt lekker klinkt en het zou een mooie recording tool zijn.

Wat ik me alleen afvraag of er een echt lekkere clean blues/ fender deluxe reverb sound inzit?
    Ik heb dat nog niet gehoord in de demo's dus het zal wel niet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb nooit over een Kemper gespeeld maar als ik luister naar opnames en wat bezitters er over zeggen, lijkt het mij toch vooral een compromis waar gekozen is voor gemak en niet voor de lekkerste sound.
    Dat zal het zijn , daarom speelt Mark Knopfler waarschijnlijk live ook met een Kemper
    Hij gaat voor het gemak gaat ipv een goed gitaargeluid
    Er zijn een hoop gitaristen met een slecht geluid en in veel gevallen zal het niet uitmaken met welke versterker ze zijn uitgerust

Senior Member

Standaard

Waarom zou een pro niet voor gemak kunnen gaan?
    Zeker als je het als bedrijf ziet, wat het ook is, minder onderhoud, wellicht hogere betrouwbaarheid, snellere setup.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Dat zal het zijn , daarom speelt Mark Knopfler waarschijnlijk live ook met een Kemper
    Hij gaat voor het gemak gaat ipv een goed gitaargeluid
    Er zijn een hoop gitaristen met een slecht geluid en in veel gevallen zal het niet uitmaken met welke versterker ze zijn uitgerust
    Mark Knopflers beste gitaargeluid vond ik ten tijde van zn eerste 2 platen eind jaren 70. Gewoon een strat en een cleane buizen bak met een licht randje.

Senior Member

Standaard

Knopfler....ik weet nog dat ik als klein jochie ooit een dire straits concert op tv (of vhs?) zag (mijn vader was nogal into dire straits) en ik van mijn stoel flikkerde toen ie zijn gitaar wisselde en die Pensa Suhr met witte EMG's tevoorschijn toverde. En ik wist toen nog niet eens hoe je zo'n ding vast moest houden, kun je nagaan.

Senior Member

Standaard

Het verhaal wil dat mn pa mij op schoot nam, ik als jochie van 2 een koptelefoon op mn knar kreeg en luisterde naar die lp Communiqué en dat ik daar volgens pa heel rustig van werd. Ideaal voordat ik naar bed moest. Hadden ze goed bekeken😉
    Muzikale opvoeding gehad, way before de Kempers, Axe fx-en en Helix units. Al jong opgegroeid met het buizen geluid. En toen ik op mn 7e Hendrix hoorde en dat beukende marshall geluid was het hek helemaal van de dam en begon ik met gitaarspelen😁

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Waarom zou een pro niet voor gemak kunnen gaan?
    Zeker als je het als bedrijf ziet, wat het ook is, minder onderhoud, wellicht hogere betrouwbaarheid, snellere setup.
    Ik kan het niet hard maken, maar mijn gevoel zegt dat Mark niet op iets zo spelen waarvan hij het geluid kut vindt, zelfs niet als het veel gemak bood.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten