Ja loopt volgens mij vrij aardig. Hij heeft inmiddels een baar keer een batch gehad en dan gaan ze vrij snel de deur uit. Ik was er zaterdag nog even en volgens mij hing er nog maar één. Volgens mij is het nu de uitdaging om de aanvoer een beetje stabiel te krijgen.
En wat je zegt, bij alle merken wordt seriematig hout verwerkt tot een gitaar. Waarom dat bij Indian dan iets over de waarde zou moeten zeggen...
Overigens gaat het enkel om een hals, de body is geen Allparts. Die wordt gewoon door vd Haar en die assembleert het verder tot complete gitaar, incl. finish. Er zit wel altijd goede hardware en elektronica op en de finish is gewoon van professioneel niveua. Ik denk dat wanneer je alle onderdelen lost koopt het 'm zelf zo wil bouwen (incl. relic finish) je qua uurloon beter een krantenwijk kan nemen.
Ik weet overigens niet hoe dat bij bijv. Kauffmann gaat. Staat die zelf maple halsjes te zagen, trussrods in de frezen, rosewood te plakken en fretsleuven in de slijpen? Kan me bijna niet voorstellen dat dat een verdienmodel is in Nederland, ook gezien de materiaalkosten die er nog bijkomen voor een gitaar van net iets meer dan een € 1.000 excl. btw.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers