Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 22 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 219
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Heb met belangstelling een tijd geleden de bouw van de stalen gitaren gevolgd.
    Maar dit vind ik ook een erg goed 'staaltje' vakmanschap.
    Mooi man.
    Thanks ! Hout is wel héél ander spul dan staal, heb ik intussen gemerkt.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik zou altijd even schuren. Vier lagen nitro is dik genoeg. Probeer NIET deze lak echt te vlakken!

zelf zou ik echter eerst een blanke 2K gespoten hebben en dan pas de kleur. de 2K is echt heel erg vullend, dus ideaal om de porien echt strak te trekken. Dan de kleur (en dan heb je ook veel minder kleur nodig om te dekken of om te vullen), weer blokken en dan aflakken met de hoogglans.

NOOIT 2k over nitro maar altijd nitro over de 2K. (nitro, acryl, poly... alles dat uit moet dampen).

een palissander body is echt *friggin* duur. Ik zou zelf een gitaar maken daarop geinspireerd maar qua kosten te behappen (bijvoorbeeld mahonie kern en ziricote, pau ferro of desnoods toch palissander lamineren op de top en back). Puur omdat palissander echt niet goedkoop (meer) is in die maten. Ik gok al snel zo'n 250E?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    een palissander body is echt *friggin* duur. Ik zou zelf een gitaar maken daarop geinspireerd maar qua kosten te behappen (bijvoorbeeld mahonie kern en ziricote, pau ferro of desnoods toch palissander lamineren op de top en back). Puur omdat palissander echt niet goedkoop (meer) is in die maten. Ik gok al snel zo'n 250E?
    Auw ... da’s duur.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 15 mei 2019 om 13:32

Senior Member

Standaard

Nitro hoef je in principe niet op te schuren, de lagen versmelten in elkaar. PU e.d. moet je wel even opruwen als er meer tijd tussen de lagen zit dat de flash tijd.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum Bekijk bericht
    Nitro hoef je in principe niet op te schuren, de lagen versmelten in elkaar. PU e.d. moet je wel even opruwen als er meer tijd tussen de lagen zit dat de flash tijd.
    als je nitro over nitro doet, true. maar door even met grit 1000 er overheen te gaan maak je 'm wel weer net wat vlakker waardoor je minder blank hoeft te spuiten en dus sneller klaar bent met polijsten.

is mij geleerd, althans

Senior Member

Standaard

Niet veel te zien vandaag, een laag of 5 of 6 blanke nitro.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    als je nitro over nitro doet, true. maar door even met grit 1000 er overheen te gaan maak je 'm wel weer net wat vlakker waardoor je minder blank hoeft te spuiten en dus sneller klaar bent met polijsten.
    is mij geleerd, althans
    Ik heb het er gewoon overheen gekwakt. ;-)

Senior Member

Standaard

Voor de echte lak-fanaten nog wat details, na 5 lagen butterscotch en een laag of 6, 7 transparante hoogglans. Morgen spuit ik de clear coat bus leeg. En dan moet het hele verhaal een paar weken uitharden, volgens het boekje. Als ik dan ga polijsten zien jullie me weer hier. In de tussentijd begin ik aan mijn eerste akoestische gitaar.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 15 mei 2019 om 20:02

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

(oh ja, schuren is ook vaak een goed idee om de kleine stofjes eruit te halen).

Mooi gedaan! De reparatie is ook nauwelijks zichtbaar, tenzij je echt gaat zoeken.

Senior Member

Standaard

De laatste lagen blanke lak. Tot over een week of wat, als ik ga polijsten en het ding in elkaar ga zetten !

I enjoyed the ride !

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 16 mei 2019 om 19:59

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten