Dit ettertje was ik nog effe vergeten. Ik moest de laatste druppels uit de spuitbus knijpen.
![]()
Dit ettertje was ik nog effe vergeten. Ik moest de laatste druppels uit de spuitbus knijpen.
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 mei 2019 om 23:07
Volgens mij gaat het allemaal helemaal goed maar....... binnen spuiten met nitro....???
Peer Dellen spoot altijd met masker en heeft ondanks dat in het ziekenhuis gelegen. Nitro is een smerig goedje. Ook wel weer ruim gebruikt in allerlei vormen.... lak, springkatoen, film, etc.....
Aan de andere kant zal het hard meevallen als je er sporadisch mee spuit. Kris Derrig, een kapper die één van de Slash LP replica's heeft gebouwd, wilde vooral graag dicht bij zijn kunstwerk zijn dus droeg hij geen masker tijdens het spuiten. Hij is aan kanker gestorven..... kan toeval zijn natuurlijk of van de haarlak.
Als ik echt veel zou spuiten zou ik iets anders moeten verzinnen, dat ben ik met je eens. Maar dit is de eerste die ik spuit, en ik ga geen tientallen gitaren bouwen. Mijn masker is wel in orde; geen stofmasker, maar speciaal voor giftige en vluchtige stoffen. Een mondkapje is niet genoeg.
Jij bent goed bezig!
2k lak is net zulke grote rotzooi hoor. En dat wordt ook vaak binnen gespoten.
Ok, vraag. Ik snap het nog niet helemaal. De lak zit er nu mooi en heel dun op, ik zie nauwelijks orange peel. Moet ik morgen vóór ik de blanke lak ga spuiten nou nog schuren of niet ? Ik schuur liever niet door de kleurlaag heen, vandaar. Kan ik er morgen gewoon zonder te schuren een paar lagen blanke nitro overheen knallen ? Als daardoor de hele laag wat dikker wordt loop ik minder risico om door de lak heen te schuren, toch ?
Zo is het nu:
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 mei 2019 om 20:39
Heb met belangstelling een tijd geleden de bouw van de stalen gitaren gevolgd.
Maar dit vind ik ook een erg goed 'staaltje' vakmanschap.
Mooi man.
Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa
Favorieten/bladwijzers