Precies. Nou ja, eerlijk blijven, dan beperk je je tot het aansluiten en dan heb je absoluut gelijk. Maar het apparaat zelf heeft iets meer tijd nodig om te leren kennen. Maar het biedt dan ook wel weer zo ontzettend veel meer mogelijkheden. Nog los van het feit dat je alles rechtstreeks op je computer kan pleuren en je kwalitatief hoogwaardige geluiden kunt bewerkstelligen die op geen enkele andere manier te realiseren zijn, behalve door al het gemodelleerde spul daadwerkelijk te kopen en dan ook nog de ruimte hebben waar je alles open kunt gooien, plus de benodigde mics en de know how om alles perfect op te nemen...... Hou op, lang leve de Kemper.
En in alle eerlijkheid, ook ik vind niets lekkerder dan het spelen over een paar goede buizenversterkers op een flink volume en een stel goede pedaaltjes..., maar als je, zoals ik nu, vrijwel alleen nog in kroegen speelt en je krijgt al boze blikken als je je 15 watt versterkertje op 2 hebt staan en je kan daardoor al je pedalen weer opnieuw afstellen, omdat je de keer daarvoor op 2,5 of of 1,5 zat te spelen (zo triest kan het worden, beste mensen), dan kijk ik toch altijd even met enige afgunst naar mijn op de Kemper spelende kompaan, die gewoon z'n spulletjes snel even neerzet en altijd datzelfde perfecte geluid heeft, ongeacht het volume.
Zou ik nu in een stevige rockband spelen en ik stond nog steeds op grotere podia, waar volume geen issue was, dan liet ik loodzware full stacks aanrukken en dan zou ik doodongelukkig worden van een Kempertje met een in ear monitoring systeem, maar voor mij en voor minstens 95% van mijn collega gitaristen is de Kemper een zegen.
Hoewel, wat was die andere ook weer? O ja, de Helix! Heeft die vrind van mij ook. Hij gebruikt 'm voor een andere band icm een tweede (!!!) Kemper, omdat hij per sé wilde dat al zijn sounds perfecte kopieën waren van het origineel. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier om een tribute band. Vrind heeft urenlang gewerkt voor iedere sound voor ieder nummer van hun sets. Repertoire van 2 uur. Hij blij.
Alleen... de geluidstechnicus, die toch echt niet veel meer te doen heeft dan de eq aanpassen op de zaal (geen lullige zaal overigens) en vervolgens het volume regelen om de zooi in balans te krijgen met de rest van de band, heeft blijkbaar een hekel aan gitaren. Mijn vrind werd zo zacht in de mix gezet dat hij het hele optreden ook af had kunnen doen met 3 geluiden. Clean, overstuurd en solo. Vrind keek bescheten toen ik 'm dat vertelde.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers