Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul ST Bekijk bericht
Hallo, ik herken de uitdagingen in alle facetten, incl. leeftijd :-)
Maar ook als "ouwe lul" kun je best nog functionele snelheid ontwikkelen.

Na een hiatus van meerdere jaren probeer ik de snelheid weer op te schroeven. Ik ben van mening dat je daar niet uren per dag voor hoeft te spelen. Voor mij werken een aantal kortere sessies per dag veel beter.

1- Je kunt 6 noten per snaar spelen, 2x dezelfde of een toon opschuiven. Of gebruik maken van pickslanting. Youtube is je vriend daarin.
Overschakelen op Economy Picking en alternate deels los laten.
2- Legato; ik kan het ook alleen nog met ho's en po's. Hammer on's from nowhere kunnen hierbij wel een goede oefening zijn.
Dus snaar niet aanslaan met plectrum maar fretvinger met geweld tegen het fretboard smijten.
Leuk dat je de diverse uitdagingen inclusief leeftijd her

1. dat van die toon opschuiven lijkt me wel een leuke manier de runs uit te breiden, dank! Economy picking pffff, ik ken t principe, hybrid picking, sybrid picking etc etc, maar ik zit zo vast in dat alternate. Vind t altijd eng om de weinige tijd die ik heb te besteden aan iets compleet nieuws. Stom I know, maar toch.... Overigens merkte ik gisteren dat t 'omlaag' (dus dunne E naar dikke E) al een stuk beter ging dan maanden terug, maar t blijft wel flink achter bij de andere kant op. Misschien gewoon minder lullen en meer spelen.

2. Ja die hammer-ons from nowhere is wat ik min of meer bedoel. Dus niet alleen bij snaar-overgangen (dat lukt me nog wel), maar de hele tijd. Alleen maar hammer-ons, zoals Holdsworth etc dat doet.

Dank voor t meedenken!