Steve Morse is zo'n beetje de enige waar ik van weet dat hij 'strictly alternate picking' is. Je kent er vast meer, maar persoonlijk vind ik het niet zo interessant. Wat voor jou werkt en waar je je lekker bij voelt. Als economy picking, of rakes of wat dan ook beter werkt zou ik dat gewoon doen. Wat ik me van je opnames voor de geest kan halen ben je meer van het volledig uitwerken, dan van improvisatie. En zelfs bij improvisatie speel je bijna altijd dingen die je al eerder hebt uitgewerkt.

Wil je die Gipsy stijl echt goed doen wordt het wat anders. Dan speel je alternate per snaar. Ongeacht of je dubbele downpicks krijgt, en ongeacht de richting waarin je snaren skipt, op een nieuwe snaar begin je met een downpick. In die hoek zitten toch ook echt wat snelle jongens. Uiteindelijk kan dus zo'n beetje alles werken blijkbaar.

Er is een gitarist op youtube die vrij gedetailleerde videos maakt, en vooral concentreert op picking technieken van verschillende gitaristen. Neemt dan videos op met die gitaristen met een close up camera die de picking hand van de zijkant filmt. Je kent hem ws. al, maar zoniet, denk dat zijn benadering jou wel aanspreekt. Kan even niet op de naam komen.