Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
Het is mens eigen, blij worden van korting, getuige de winkelstraten. En het is ook logischerwijs waarop geconcurreerd wordt. Geef de mensen het gevoel dat ze het koopje van de dag hebben gevonden en ze komen bij je terug. Dat Bax niet meer mee gaat met de prijzen van hun grote concurrenten is al even gaande. Misschien hadden ze dat van meet af aan ook niet moeten doen, want nu wordt het wel verwacht van Bax, maar komen ze niet (meer) mee.
Afgelopen week ontving mijn vriendin een 'persoonlijke' actiecode van Bax met 15% korting. Snel even een complete Mesa Boogie 6L6 en Rectifier tube set aangeschaft als backup. Daar wordt ik dan wel weer blij van. Maar dat is nog de enige reden dat ik bij Bax zal bestellen, hebben ze een kortingsactie zonet, bestel ik bij de buren.

Je moet niet vergeten dat Bax rond 2007 haar webshop opende ze veel kleinere muziekwinkels letterlijk lam hebben gelegd en zijn er vanaf die tijd ook veel lokale muziekwinkels verdwenen of overgenomen. Ik heb wel eens gelezen dat ze leveranciers en kleinere boutique verkopers onder druk zetten om de inkoopprijzen nog lager te krijgen. Ik snap dat het zo werkt maar om vervolgens je eigen personeel ook uit te knijpen middels intimidatie gaat in mijn beleving een stap te ver.