Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Threaded View

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Mijn kennis van netwerken is vrij beperkt dus ik vind het lastig om heel concreet aan of wat jij stelt klopt of niet...

    De reden dat ik er een wifi-router aan hang is dat het signaal uit de Behringer zelf gewoon knudde is. Dat had ik vooraf al gelezen en een externe wifi-router (ik had die sitecom toch nog liggen) zou dat probleem verhelpen.
    Qua opzet zou dat mi. hetzelfde zijn zoals het in onze vorige band ging met de Mackie. Die had geen wifi dus wat sowieso altijd afhankelijk van een externe router.
    Die Mackie ging naar de wifi, wij logde met 5 ipads op dat wifinetwerk en het feest kon beginnen.

    Wat betreft de SSID; die stond standaard wel op X-Air idd. Echter heb ik dat gewijzigd naar de naam van mijn router. Er moest ook een key ingevuld worden en wist niet waar ik die dan weer vandaan zou moeten halen...
    Check. Duidelijk.

    Draadloos: die knop op WiFi client, vast IP instellen bij WLAN op de mixer (bijv. 192.168.0.12 en mask 255.255.255.0 en gateway 192.168.0.1), dat IP met de mixer-MAC instellen op de WiFi router, en dan zou het volgens Bartjens moeten werken. Dan functioneert de mixer net zo als één van de iPads. De app op de iPads laten verwijzen naar 192.168.0.12.

    Bekabeld: als je de mixer met een kabel aan de router wilt verbinden moet je op de mixer de IP settings niet bij WLAN (= WiFi = draadloos) maar bij LAN (= bekabeld) aanpassen.

    Ik ga nu even een stukje fietsen met de hond, ben zo weer terug, puzzelze!
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 21 oktober 2018 om 15:22
    "In God we trust, all others pay cash."

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top