Ik heb behoorlijk ervaring opgedaan omdat ik een AX8 al een jaartje in mijn bezit heb. Nogmaals, Kemper, Axe-Fx etc. zijn allemaal heel erg handig en opgenomen via microfoon geloof ik meteen dat je het verschil of nauwelijks hoort. De AX8 is echt een zwitsers zakmes qua schakelgemak. Ik heb dus bewondering voor dit soort producten dat het leven eenvoudig maakt voor bijvoorbeeld recording en live via PA. Let wel dat de geluidsman verantwoordelijk is voor een goed zaalgeluid met alle instrumenten in balans.

Qua sound zijn ze dus prima maar het probleem zit er in dat de meeste gitaristen (incl. mezelf) hun favoriete buizen amp inc. cabinet sound als referentie gebruiken en niet de met microfoon opgenomen versie daarvan. En daar is de vergelijking dus scheef want rechtreeks luisteren naar een cabinet is heel wat anders dan de platgeslagen microfoon versie... Appels en peren ;-)