-
No offense, maar alle genoemde feiten zijn ook eenvoudig te behalen met een goede huizenversterker. De voornaamste voordelen die ik zie bij de modeler is de enorme diversiteit aan mogelijke sounds en het ultieme gemak van een klein, lichtgewicht kastje dat je snel hebt aangesloten.
Maar...de geluidskwaliteit is en blijft voorlopig een compromis t.o.v. de favoriete amp sound (die ook best wel goed klinkt op laag volume, niet iedereen heeft de Marshall op 10) en dat is de reden dat veel gitaristen blijven zoeken naar allerlei extra soundsets in de hoop hun sound te verbeteren. Mijn eigen ervaring is dat modelers droger en dunner gaan klinken op het moment dat ik de PA op volume zet (en iedere PA/ruimte klinkt weer anders).
En uiteindelijk ga je toch weer tweaken...
Laatst gewijzigd door tnijland; 5 juni 2018 om 22:44
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
-
Forum Rules
Favorieten/bladwijzers