Brend Hints heeft toch alleen een limited modelletje bij Epiphone? Ik dacht dat ie verder niks met Gibson heeft, behalve dan dat ie op Gibsons speelt, maar ook op andere merken?

Ik vind het wel een domme set van Gibson, zeker of juist nu. Natuurlijk zijn de paradepaartjes jongens als Bonamassa en Slash. Maar daar spreek je een veel grotere groep, namelijk de nieuwe generatie gitaristen niet mee aan. Dat zal tegelijkertijd ook niet de meest vermogende groep zijn en daarom wellicht nu niet zo interessant, maar als ik Gibson was zou ik maar vast wat fundament gaan zetten voor later. Het is dat Gibson nog steeds op z'n merknaam kan teren, maar ze leven eigenlijk al in de vergane glorie. De afbouw volgt vanzelf en eenmaal ingezet draai je dat niet zomaar meer om. Ze willen ook wel vooruit denken, maar ze lijken het niet te snappen.

Het verhaal van goeie medewerkers die slecht behandeld worden, of zelfs ontslagen, steekt ook elke keer de kop weer op. Evenals het quality control verhaal. Ik kan niet verifiëren wat er van waar is, wat betreft het personeel (quality control zeker wel!), maar het verhaal steekt wel erg vaak de kop op en nu dan ook uit de mond van een bekende muzikant.