Gelukkig valt er wat te kiezen
Weet niet of ze bij de bands bij TVOH of dat soort dingen in ear spelen of met andere vormen van monitoring, maar mijn gevoel zegt dat die kempers direct de tafel in gaan.

Weet niet wie jouw vriend de Kemperverkoper is, maar ik vond het wel grappig dat Frans van Guitarking, in onze regionen toch de speciaalzaak op buizenversterkers, zelf tegenwoordig praktisch alleen op een Kemper speelt. Bijna als een vegetarische slager, ware het niet dat hij aangaf zijn blazende SLO nog wel zeer te kunnen waarderen. Maarja, gewicht, formaat, consistentie, zaalgeluid, effecten, aansturing van het hele zooitje... Je kent het wel.

Had je die Kemper op dezelfde speakerkast staan btw? Kan me voorstellen dat een 4x12 het vrij snel wint van bijv. een monitor of 1x12.
Daarnaast gaf Frans aan zijn profiles te maken d.m.v. 6 microfoons. Dat geluid gaat dus door een speakerkast én mics en wordt dan samengevoegd tot één profiel in de Kemper. Zelfs wanneer je dat door dezelfde speakerkast jaagt met de speakersim uit hebben die speakers ergens in dat proces wel invloed gehad op het gemaakte profiel. Hoe die Kemper dat dan uiteindelijk weer terugbrengt naar een geluid zonder cabsim en kleuring van mic etc is mij niet duidelijk.

Het had mij dan ook logischer geleken dat je een profiel zou maken door de speaker out op je versterker in de Kemper te rossen en die dan al dan niet apart te voorzien van een (vooraf) ingeladen speakersim en microfoon. Dan pak je echt zuiver de invloed van voor- en eindtrap en het lijkt me ook gewoon een stuk makkelijker want dan kan iedere die een boer kan laten ook een profiel trekken. Als ik nu iets hoor over zes verschillende plaatsingen van verschillende microfoons ben ik al weer klaar. Of op z'n minst een hybride mogelijkheid waarbij je zelf kan kiezen voor alleen voor en eindtrap om zelf nog door een cab te jagen of een profiel met de volledige shizzle om zo direct naar de FOH te gaan zoals een gemicte amp dat zou doen.