Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
Ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat; met de Kemper kon ik redelijk vlot aan de gang (heb m uitgebreid getest).
Maar bij de Axe FX versus Kemper tests die ik op internet zie, dan wint de Axe FX het toch vaak, in mijn beleving, en dat terwijl de "standaard presets" van de oudere Axe FX mij niet zo konden bekoren. Zou best eens een gevalletje eindeloos tweaken kunnen zijn; ook niet zo mijn ding.
Hmmm.... ik zie dat soort dingen ook wel maar zeker niet altijd de Axe FX die wint. Wat me wel opvalt is dat de Helix het over het algemeen altijd aflegt.
Verder heb je naast instellen ook nog een verschil of je opneemt of live speelt. Met de genoemde mogelijkheden speelt de Kemper daar wel heel goed in op mijn wensen.

Verder probeer ik, als ik tijdens het zappen langs een band/orkest kom (dat komt nogal eens voor als mijn vrouw weer eens The Voice, It Takes to etc kijk) altijd ff te kijken waar die gitarist op speelt en daar zie ik toch verrekte vaak de Kemper voorbij komen. Hoewel het niet doorslaggevend is voor mijn keuze lijkt het wel of de Kemper eigenlijk het eerste apparaat is dat op vrij grote schaal wordt omarmt in dat circuit. Dat kan natuurlijk ook komen om dezelfde reden dat als je net een bepaalde auto koopt/wil kopen je die ineens heel vaak ziet rijden