-
Mee eens, een 4x12 gebruik je met name voor jezelf, maar dat wil niet zeggen dat die niks doet in het totale geheel. Het geeft toch een zekere mate van lompheid aan je sound (afhankelijk van grootte van de tent waarin je speelt).
Ik speel bijna 20 jaar met niks anders dan 4x12's, en ik heb eigenlijk nog nooit commentaar gehad van geluidsmensen. Ik sta minimaal zo hard dat ik een beetje met feedback kan spelen, en in grotere tenten kan het zaakje harder, zo simpel is het gewoon.
Nu heb ik niet veel met aaiende drummers gespeeld, en de drummer is altijd maatgevend vwb volume.
Ik vind dan ook dat het onzin is om te stellen dat iemand die met buizenversterkers en 4x12's speelt niet bezig is met het bandgeluid, dat is gewoon echt te kort door de bocht.
Sterker nog Arjan, in jouw geval begrijp ik er helemaal niks van, met je opmerking over in dienst van en blabla, want als je allround muziek speelt, en je wilt niet te veel sjouwen, dan koop je iets modelling. Qua sound wellicht niet het beste, maar als je dan ook nog eens consistentie wilt bieden naar de geluidsman, dan moet je dát hebben, dus ook niet jouw Engl, toch?
Regels voor berichten