Absoluut mee eens!
Absoluut mee eens!
Dan snap ik niet, dat je bij Boss bent blijven hangen, Brad. Zelfs lui met een endorsement doen dat niet, want er is altijd meer op de wereld dan één merk kan bieden.
En die geluidsfragmenten van jou......... tja.
Ik heb trouwens ooit eens een ME-5 geleend voor een optreden en ik was redelijk geschokt van het gebrek aan kwaliteit, omdat de eigenaar (die ik hoog had zitten als gitarist) 'm aanprees als de 'oplossing voor alles.'
Dit was toen de ME-5 net op de markt was trouwens.
Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 19 juni 2017 om 19:18
Het is dat ik grote problemen heb met wat er in bypass gebeurt met mijn sound met veel boss pedalen, maar (beetje OT, want geen overdrive pedalen) zo'n CE-5, of bv een PS-6, daar kan ik echt wel wat mee.
Trouwens wel geinig wat die PS-6 betreft, het is dat die niet met mijn fx loop levels overweg kan (kon), anders had ik m waarschijnlijk nog wel gehad. De tracking van dat ding vond ik eigenlijk beter dan van de eventide pitchfactor.
Technisch weet ik er verder niet veel van, en sound is ook smaak, maar volgens mij doet Boss het helemaal niet zó slecht, toch?
Dan heb je vast niet de moeite genomen om hemzelf te programmeren. Ik heb de ME-5 overigens helaas zelf pas relatief laat ontdekt en dus alleen tweede hands gekocht. En ook ik was geschokt over de meeste geluiden die de vorige eigenaar erin had gezet.
Ik ben overigens niet bij Boss blijven hangen, Ik ben begonnen bij Pearl en Ibanez op effectgebied. Ik vond Ibanez te metaalachtig en Pearl hoewel mooi te modderig.
Laatst gewijzigd door Brad; 20 juni 2017 om 06:40
Ken je deze dan ook nog Brad?
http://diy-fever.com/reviews/effect-reviews/boss-be-5/
Ik ben 25 jaar geleden hier mee begonnen, geen idee of goed klonk, maar ik vond het prachtig! Over een 2x12 Transistor amp (Yamaha VR 5000 meen ik..,whatever) Heel praktisch in ieder geval en zo lekker klein op het podium achteraf gezien![]()
Ja die heb ik uitgeprobeerd bij de plug en hij is ook programmeerbaar dacht ik. De effecten die erin zitten klinken prima. Alleen de ME-5 heeft meer effecten en meer programmeer mogelijkheden. Al met al een goede keus ook die BE-5.
De chorus vond ik mooier dan die in de ME-5 als ik het mij goed herinner.
Laatst gewijzigd door Brad; 20 juni 2017 om 21:59
Dat herinner ik me niet meer, ik had een chorus. puntWel meen ik te herinneren dat de dynamiek van de drive wat te wensen liet, maar misschien gebruikte ik gewoon teveel.(overdrive)
Ik vond nog dit over de BE-5
""I realize this is an old thread, but since nobody answered the question and people can find it in searches (like me) I thought I'd update it. I've had a BE-5 since 1990 and these are the Boss pedals is contains - keep in mind that these are the same actual circuits, not digital models...
Compression Sustainer - CS-3
Overdrive/Distortion - OS-2
Digital Delay - a modified version of the DD-3
Chorus - CE-3 (with the "Stereo Mode" switch replaced by switching built into the jacks)""
Laatst gewijzigd door maxdb; 20 juni 2017 om 22:10
Wat mij betreft niets mis mee. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je de scheur wat vlak vond. Ik zelf vind dat niet echt een bezwaar. Ik denk dan altijd aan die synths die vroeger niet aanslaggevoelig waren maar toch erg mooi klonken.
Favorieten/bladwijzers