Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
Gast, in welk topic zitten we? DIY pedaaltjes...
Ja, medegast, dat weet ik; eigenlijk had ik beter Dirk_Hendrik moeten quoten dan jou; die begon over 100-en per maand etc.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
En wat is -naast de klankmatige verschillen- een veelgehoord pluspunt van iets dat niét van massaproductie komt? Een zekere mate van overengineering voor een feelgood-vibe en de rechtvaardiging van een ander prijskaartje.

---------------------

In het geval van de potmeters, vind ik zo'n 3mm zwevende knop boven de behuizing een stuk knulliger ogen dan iets wat netjes 'flush' is. Ik ging in het verleden zelfs zo ver dat de 9v DC connector van m'n ene fuzz pedaal met matte finish ook van gestructureerd kunstof was, en z'n hoogglans broer werd voorzien van een glanzende 9v DC connector. Mechanisch was het één niet beter dan het ander, maar het oog voor detail mag meespelen in de overall kwaliteits-feel ipv hap-snap bij elkaar gegooide zooi.
Ik kan het helemaal volgen hoor, dat is het niet, en natuurlijk is er voor de afwerking wat te zeggen, maar persoonlijk vind ik het gebruik van de standaard potmeters, en het hoogteverschil aan de binnenkant opvangen gewoon eleganter dan wanneer je pootjes af moet gaan zagen etc, maar ieder zijn meug he.