Tot m'n grote spijt ben ik dit niet met je eens. Ik was die mening ook toegedaan. Ik kan toch solderen en mooie lasjes maken? Doe ik toch al 15 jaar Nou dan? Tot ik vervolgens, als gevolg van bedrijfsbeleid door een IPC gestandaardiseerde soldeer en reparatietraining heen werd getrokken. Na 3 dagen was ik toch duidelijk overtuigd dat wat ik voor die tijd deed kon worden afgedaan als kluswerk. Wat ook de mening was van die rakkers die al 25 jaar of meer hun bammen met solderen verdienden. Als het zo gemakkelijk is Frans, waarom zijn dat soort trainingen dan mogelijk/nodig? Juist om rakkers zoals jij, die het allemaal al weten, weer even bij de les te halen, bekend te laten worden met nieuwe technieken, bekend te laten worden met SMT en bijbehorende technieken etc etc.
Alles in deze korte versie weet jij al en pas je ook toe? Ik betwijfel het.
http://www.ipc.org/committee/drafts/...1F-Feb2012.pdf
Is dat opleiding? Ja. Een cursus van 3 dagen is ook een vorm van opleiding. Net zoals een 4 dagen werken-1 dag naar school concept wat je bij installateurs zo vaak ziet.
Enb daarmee bevestig je nou exact m'n hele punt. Dat je, door het volgen van training, iets kunt leren. En dus ook die taak waarvan de installateur z'n kennis onvervreemdbaar in pacht claimt te hebben.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers