Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 22 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 218

Discussie: gitaar vrouwen

Senior Member

Standaard

Hier zo'n 10 jaar ervaring, en dik in de 40 jaren oud. Ik kom er maar niet van af.

Ik had een paar jaar geleden dat ik enorm in de flow zat, echt een hele mooie solo speelde, even geen last van de podiumvrees, tot ik iemand voorin in t publiek (we hadden toen even geen monitoren) hoorde zeggen "wat mooi zeg!", PATS, serie verkeerde noten en podiumvrees weer terug tot aan het einde van de dienst

Senior Member

Standaard

Canon Rock is natuurlijk inmiddels flink uitgekauwd. Ik had echter nog niet veel live-uitvoeringen met een echte band (dus niet tape ) gezien.

Deze vind ik dan nog te pruimen:

Ze kijkt ook niet blij overigens.

Voor wie het uiterlijk wel wat extravaganter mag (een SG met Floyd ) en het er muzikaal niet zo toe doet is er ook nog deze tenenkrommende cover (je bent alvast gewaarschuwd ):

edit: Nu ik nog eens goed kijk... is dit wel een vrouw Nee dus!!! OMG
    Laatst gewijzigd door Plant; 21 oktober 2016 om 15:51
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Wel een gaaf zaaltje waar dat blonde meisje speelt. Soort van half amfi theater maar dan binnen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Geen gitaarwonder, maar wát een persoonlijkheid.
    Maar die James Honeyman Scott wèl....!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik had op m'n 15e ook last van podium vrees. Begon ik te spelen en verkrampte in 1x alles. Daarna meer dan 20 jaar optredens gedaan en met ervaring is dat weggegaan gelukkig.
    Begon op m'n 18e pas met spelen en kreeg al de kriebels als ik iets met de bandrecorder op wilde nemen (opa vertelt... )
    De eerste optredens gingen ook niet echt lekker, kreeg best veel complimentjes en da's dan juist nòg erger.
    Mijzelf toen gedwongen om alle sessies af te lopen in de buurt en dan kom je jezelf goed tegen. Leer je accepteren dat het ook wel eens helemaal kut kan zijn en dan toch blijven lachen
    En dan bereik je vanzelf het punt dat je iets totaal kunt verknallen en toch overeind blijft..... en blijven lachen hè

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wel een gaaf zaaltje waar dat blonde meisje speelt. Soort van half amfi theater maar dan binnen.
    En wat een kutgeluid heeft ze

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    En wat een kutgeluid heeft ze
    Toch vele malen beter dan de gitarist waarmee ze hier duelleert (maar ja, die heeft geen kut).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Toch vele malen beter dan de gitarist waarmee ze hier duelleert (maar ja, die heeft geen kut).
    Duelleert........ als je langs een geparkeerde auto rijdt ben je toch ook niet in een race verwikkeld....?

Gast staat ook half zo hard als die van het meisje. Maar goed, het is ook echt totaal mijn muziek niet, dat Bach, Paganini en Vivaldi geklooi op een Ibanez.

Senior Member

Standaard

je hebt gelijk, 'duelleert' is niet de juiste term, hoewel ik het idee heb dat hij speltechnisch niet echt een partij is voor haar. Maar hij heeft sowieso niet echt een lekkere tone.

Op zich is het prima dat ze verschillend klinken, anders hoor je geen onderscheid in de partijen. ik hoor ook niet echt een volumeverschil, ik hoor ook prima wat hij speelt. Maar hij klinkt een beetje neuzig t.o.v. haar.

Ik zal dit ook niet kopen, ik heb klassieke uitvoeringen van de werken en als ik die wil horen zet ik die wel op. Neemt niet weg dat ik dit wel knap vind.

Senior Member

Standaard

Dat Vivaldi filmpje bekeken en als het mijn dochter was zou ik haar adviseren de kroeg in te gaan en achter de jongens of meisjes aan😂
    Ze staat er ook bij alsof een aap een kunstje gaat doen. Technisch knap en op die leeftijd kon ik dat niet, maar d'r zit totaal niks in. Levenloos.

Senior Member

Standaard

Eeuwig zijjige smile hoeft dan ook niet:

fijne gitariste, imo.

Bazin:
    Mwa...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Canon Rock is natuurlijk inmiddels flink uitgekauwd. Ik had echter nog niet veel live-uitvoeringen met een echte band (dus niet tape ) gezien.

Deze vind ik dan nog te pruimen:

Dankzij dit filmpje snap ik nu eindelijk wel de vorm van de bovenste hoorn van de body. Ik begrijp nu helemaal waarom ze niet op bv een les paul (single cut) speelt... 😛
    Kris

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten