Ik heb er inmiddels vier (!) na het bemachtigen van de rode Squier.
Die gitaar heeft een leuk verhaal. Ik kreeg 'm ooit op mijn tiende verjaardag. Mijn vader speelde altijd al gitaar en ik was groot fan van Toto en Steve Lukather in het bijzonder. Muziek was altijd al een groot onderdeel van het huishouden, en ik beschouwde mezelf eigenlijk al muzikant voordat ik nog maar een noot kon spelen. Ik zat in die tijd, vaak op de instrumenten van mijn vader te pielen en vond dat prachtig, dus mijn ouders vonden het op een gegeven moment tijd voor mijn eigen instrument. We zochten hem uit bij Feedback in Rotterdam. In het voorjaar van 1999 om precies te zijn. Hij was al tweedehands (het is een '94 kwam ik achter na een korte research), en alle upgrades die erop zitten zaten er toen ook al op. Daarover later meer.
Afijn, mijn verjaardag was geweest, en ik heb de gitaar een tijdje, maar begin toch de interesse te verliezen. Het gitaar spelen lukte gewoon nog niet zo goed allemaal. Als kind ben je toch nog te 'slap' om gitaar te spelen, denk ik. Het kost veel inspanning om de snaren in te drukken, et cetera. Ik raakte het ding niet meer aan, dus toen vonden pa en ma maar dat -ie weg moest.
Afijn. Toen mijn oom er lucht van kreeg dat -ie weg ging, wilde hij hem wel over nemen. Hij heeft er 17 jaar lang nauwelijks op gespeeld, en de afgelopen zeven jaar heeft de gitaar op de kast gelegen.
17 jaar later. In een nostalgische bui informeerde ik of hij die gitaar nog had. Ja dus. Of ik hem eens kan lenen. "Je mag hem ook voor een zacht prijsje overnemen!" Zei hij. En zo geschiedde.
Van rechts naar links:
Koreaanse Squier uit 1994 met Seymour Duncan Little '59 in de brugpositie, Graphtech brugzadels en Sperzel Locking Tuners
Partscaster voor de voorstelling 'Zalf' van Kirsten van Teijn, waarin ik mee speel. '86 MIJ Squier hals, Pine Ebay body, Seymour Duncan Lipstick pickups, Wilkinson Hardware, Fender Tuners.
2015 Fender MIM Standard HH Telecaster
2010 Fender Road Worn Telecaster
Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 19 augustus 2016 om 21:45
Van links naar rechts? Niet van rechts naar links??
Fraai kwartetje, met die Roadworn voor mij op de 1ste plaats.
Bij een knalgele Tele zie ik altijd Michael "Olga" Algar (Toy Dolls) voor me. Opmerkelijk goeie gitarist voor een (pret)punkband trouwens, maar dit terzijde.
"Meten is weten, gissen is missen"
Poseren in een na-zomer zonnetje.
![]()
Nice set, maar kan het niet heel goed zien. Tokai?
Die Magnatones zijn echt prachtig.
Favorieten/bladwijzers