Nee hoor, van de gewone productielijn. Maar aan alles kan je zien dat er aandacht aan is besteed en dat ook de QC deze keer gewoon zijn werk heeft gedaan. Max bood ze in het voorjaar aan voor €1699 en ik heb daar een goede inruildeal op kunnen maken. De laatste twee die hij had gingen zelfs voor €1450,- weg en dat vond ik echt een scherpe prijs voor zo'n mooie en echt goede Special.
Het jaartal is eenvoudig te checken. Het eerste cijfer moet een 8 zijn, het vierde een 0, dan is het er eentje uit 1980. De pickups zijn als het goed is van het type Tim Shaw en ik vind die niet onderdoen voor de PAFs of de Patented no pickups. Kortom; een blijvertje. Zeker als die van je schoonvader is geweest.
It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.
Volgens mij had ik mijn bouwpakketje nog niet gespammed in dit topic![]()
![]()
Dat zijn ongeveer ook de problemen die ik met Strats heb.
Body is te groot en heeft een rare vormgeving, neck zit los en is te lang en te dun, kop is te recht en asymmetrisch, brug is te groot en zit los en de zadelschroeven prikken tijdens het palmmuten, geen resonantie in de body, geen ballen in het geluid... maar er hangt hier ook wel een serieuze Strat want soms is afwisseling fijn en er kunnen weer andere geluiden uit gehaald worden. En het sleutelt zo lekker makkelijk allemaal...
Gelukkig maar dat iedereen een andere smaak en wens heeft, dat houdt het leuk en spannend. Ik heb ook zo'n Black Beauty gehad, uit 1978, prachtige gitaar, maar die is na een jaar weer verkocht want ik werd er geen vriendjes mee. Heb nu een Studio uit 1992 en die is voor mij perfect, die is me inmiddels tien keer meer waard dan die BB was. En mijn mooiste gitaar (die dan weer nauwelijks bespeeld wordt, want tsja die Studio he) is een 1977 Ibanez Les Paul Custom... cherryburst.
![]()
"In God we trust, all others pay cash."
Favorieten/bladwijzers