Hoe mooi ik een LP ook vind, ik zal er vermoedelijk nooit echt vriendjes mee worden. Diverse malen wel serieus geprobeerd en van verschillende merken een in bezit gehad, maar het is gewoon niet mijn plank. Te zwaar, de hals, de onbalans, het is gewoon een combinatie van zaken. Terwijl ik gelukkig wel vriendjes ben geworden met mijn laatste Gibson aankoop: een Special 60 v.o.s. Ik heb eerder gememoreerd dat een Maybach Lester de eerste LP was waar ik een meer vertrouwd gevoel mee kreeg tijdens een paar testsessies.
Misschien werkt het mee dat ik in half step down tuning speel, en hij daar ook op afgesteld is. Maar dat lijkt mij niet echt de reden.
Hij speelt verder wel helemaal super, klinkt verbazingwekkend goed voor een Epi.
Niet van mij, maar wel van mijn vriendin (van mijn schoonvader geweest). Heel klein beetje van mij dus..
Heb het serienummer nooit nagekeken, maar schijnt er een van 1980 te zijn. Loodzwaar en buiten de gebruikelijke gebruiks"schade" is het ding in absolute topstaat!
![]()
Prachtige Custom 👌👍😎
------------------------------------------
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad
Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.
Voor mij de enige echte custom! Mooi ding!
1960 Les Paul Special Single Cut VOS
Waarom Gibson "1960" in de naam van deze Special heeft verwerkt is mij eigenlijk een raadsel. Van '58-'60 werd de Special in een double cut uitgebracht, terwijl de single cut van '55-'58 is gemaakt. Van '74 tot '81 werden de 1ste r.i.'s gemaakt en onderstaande is de r.i. uit 2016. Typische v.o.s. kenmerken zijn de wrapbrug (tonal heaven), de tuners, de P90's, de boundneck en de TV-yellow. Zij die mij een beetje kennen, weten dat ik moeite heb om vriendjes te worden met de Les Paul. En ik vermoed dat dit ook niet meer goed gaat komen. Deze Special is echter een different cookieVanaf het eerste moment voelde alles goed hierbij. Voor mij is het een fantastische r&r machine en is de crunchsound onovertroffen.
![]()
Schitterend!
Maar de beste man heeft er flink op gespeeld. De weggesleten stukken lak op de hals zijn er niet op gekomen door er lang naar te kijken. Maar nogmaals, schitterend!![]()
Favorieten/bladwijzers