Ik heb in de tele nu seymour duncan hot rod set gezet. Ik heb alle kleuren exact aangesloten zoals ze zaten en toch werkt de coil split nu andersom en heb ik nogal veel geruis.
Iemand een idee wat het probleem is?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
die diagrammen van sd zijn gewoon helemaal anders bedraad. ik kan toch niet alles lossolderen.
Nee, kijk alleen naar de kleur van de draad die aan de massa moet, de twee kleuren die je samen moet doen aan de schakelaar en de laatste kleur, je output. In principe kan je alles in tact laten.
Noem de kleuren eens:
Massa:
De twee aan de schakelaar:
Naar je volumepot:
147-c Guitars
Heb het ff opgezocht voor Seymour Duncan.
Groen soldeer je aan de massa, rood en wit aan elkaar en dan aan je coilsplit schakelaar aan de middelste van 3 polen. Nummer 1 of 3 van de polen moet al verbonden zijn met een massadraadje.
De zwarte draad gaat naar je volumepot of schakelaar.
147-c Guitars
Het is gelukt! het enige probleem nog is dat als ik coilsplit en de switch aan de brug of neck staat ik toch een stevige zoem heb de anderen werken nu perfect
Het probleem is verholpen door de pickuphoogte af te stellen. Alles werkt nu naar behoren.
Deze snap ik niet. Het probleem met de coil split en het gezoem (ik denk dat je eerder last had van zoem dan ruis) is opgelost door het element qua hoogte anders af te stellen??Nou ben ik niet enorm technisch onderlegd, maar dit klinkt eh... raar...
Favorieten/bladwijzers