Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1460 van 1797 EersteEerste ... 46096013601410145014581459146014611462147015101560 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 14.591 t/m 14.600 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Deze zou ik toch eerst opengemaakt willen zien. Sowieso zijn er geen staggerd pickups te vinden in een '75 strat.
    De body wear en kleur is ook on Fenderish, een refin gok ik als het al de originele body is.
    de weather checking... raar dat niet alleen de bovenste lak maar ook de primer mee is gebarsten, gaan touren in antartica en de amazone tegelijk? of een scheermesje?

Senior Member

Standaard

JV's onder de €1000 worden zeldzaam en ik zie ook gerust rond de €1500. Zelf heb ik er ook een ('52) en die gaat voor het 10-voudige nog niet weg. Gewoon omdat het al 2/3 van mijn leven de enige gitaar is waarmee ik mij volledig verbonden voel en die is dus gewoon niet te koop.

Senior Member

Standaard

@ Barno, Ik heb nog NOOIT craquele in een poly Fender gezien (behalve rond 1980 toen ze met lakken experimenteerden).

De relic refins worden altijd met dat "groovy" nitro gedaan maar oeps...seventies Fender... foutje....
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Afgezien dat het plastic in die tijd zwart was (weer zo'n irritant ding van Max om zoiets niet te noemen) en de '79 strat imo het diepte punt van stratjaren vertegenwoordigd, ja.

Trouwens wel typisch dat ie het heeft over zwarte controls en vervolgens witte op de foto staan.
    En volgens mij, moeilijk te zien op de telefoon, kan je makkelijk plectrums klemmen tussen neck en pocket. Altijd handig bij die jaren 70 Fenders. Altijd extra plectrums binnen handbereik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    JV's onder de €1000 worden zeldzaam en ik zie ook gerust rond de €1500. Zelf heb ik er ook een ('52) en die gaat voor het 10-voudige nog niet weg. Gewoon omdat het al 2/3 van mijn leven de enige gitaar is waarmee ik mij volledig verbonden voel en die is dus gewoon niet te koop.
    Dit is een domestic Squire met het Fender logo, alleen verkocht in Japan, dus later naar hier gehaald. Ik heb er ook zo eentje geimporteerd, dat was een 65 model met black bottom pickups, nog over uit begin zeventig (die toen al over waren uit mid sixties, bent u daar nog?) Enniewee, die heb ik verkocht voor 800 wat me redelijk leek. Mag je zelf uitrekenen wat de meerwaarde is van een nitro lak.
    De export Squiers waren in feite 65 modellen maar dan met Squire op de headstock. Het zijn goed gemaakte gitaren met een mooie neck maar het geluid, geen fan van dat dunne Knopfler soundje wat ze hebben.

Ik heb ook nog een 52 tele uit '83. Dat is inderdaad een hele goed tele maar voor 1500 gaat ie wel weg hoor. Niet voor veel minder trouwens.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 2 augustus 2016 om 21:34
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Ik heb ook nog een 52 tele uit '83. Dat is inderdaad een hele goed tele maar voor 1500 gaat ie wel weg hoor. Niet voor veel minder trouwens.
    Leuk, dan hebben we beide een uit '83. Mijne gaat serieus onder de 5 cijfers (zonder komma) niet weg. Noem het belachelijk, maar gevoel en emotie zijn eigenlijk niet te koop, behalve voor belachelijke bedragen

Senior Member

Standaard

@ Barno, Ik heb nog NOOIT craquele in een poly Fender gezien (behalve rond 1980 toen ze met lakken experimenteerden).

De relic refins worden altijd met dat "groovy" nitro gedaan maar oeps...seventies Fender... foutje....
    Ken iemand met zo'n experimenteel gelakte Strat. Ging al snel èn volledig naar craquelé. Geloof nog een redelijk zeldzame ook, blueburst met hardtail.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Seventies Fenders werden ook in nitro gelakt hoor... De kleurlaag (en de lak op de headstockvoorkant, omdat polyesterlak de decals wegvrat) was nitro, de transparante aflaklaag was polyester... In de jaren '60 was het omgekeerd: de metaallakken waren dan van polyester-gedragen lak, met een transparante nitrocelluloselak.
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Deze zou ik toch eerst opengemaakt willen zien. Sowieso zijn er geen staggerd pickups te vinden in een '75 strat.
    De body wear en kleur is ook on Fenderish, een refin gok ik als het al de originele body is.
    Geen idee hoe dat voor stratocasters geldt, heb mezelf er nooit in verdiept, maar wanneer ik naar '74 & '75, en zelfs '76 Mustangs kijk, dan is daar weinig eenduidigs over te zeggen (al zijn er altijd mensen die de overeenkomsten opsommen, bundelen, en als veilinggids gebruiken ofzo).
    Er zijn wel elementen die je kunt noemen, zo van hee die is origineel of niet, feit is dat ze er plastic knoppen tuners op duwden, of niet, een tweede string tree, of niet, witte knopjes, of zwarte, en qua pups begin ik ook steeds meer te geloven dat ze maar net gebruikten wat ze voorradig hadden, onder de werkbank.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Seventies Fenders werden ook in nitro gelakt hoor... De kleurlaag (en de lak op de headstockvoorkant, omdat polyesterlak de decals wegvrat) was nitro, de transparante aflaklaag was polyester... In de jaren '60 was het omgekeerd: de metaallakken waren dan van polyester-gedragen lak, met een transparante nitrocelluloselak.
    nitro kleur in de 70's, maar werden solid colors dan ook blank afgelakt, of was dat alleen voor de metallics en de bursts?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten