Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 32 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 311
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik denk dat hij het over z'n Luke heeft Jut ;-)
    Ooowh, ik meende dat hij het over zijn LP had. Lekker vaag is Arjan dan weer; hij zal wel weer een ruig weekend hebben gehad en begint dan de dingen door elkaar heen te halen....

Senior Member

Standaard

Met een superstrat bedoelde ik m'n luke. Ik heb vakantie en afgelopen weekend veel borrels gehad. 🙈

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Dat laatste was inderdaad ook mijn conclusie. Heb daarna nog een Custom 22 gehad. Dat ging al een stuk meer de goede kant op, dus het zat 'm ook wel deels in de elementen. Is zelfs best een tijd mijn main axe geweest.
    Maargoed, die LP bleef toch trekken en uiteindelijk daar ook even een switch gedaan. Heb ook behoorlijk moeten wennen aan de fysieke kenmerken van zo'n apartaat, dus om een beete ontopic te gaan; speel het komende half jaar alleen maar op je LP. Uiteindelijk is het toen bij bij wel gaan wennen en speel er nu met plezier op. Alleen dat ontstemmen blijft kut, maar dat moet wel beter kunnen. Ik vermoed dat de topkam een groot aandeel daar in heeft. Die heb ik een tijdje geleden al laten uitvijlen maar dat was nog zonder het gewenste resultaat. Ik laat 'm binnenkort een compleet nieuwe setup geven met nieuwe topkam etc. en hoop dat het dan op z'n minst te doen is ;-)
    Topkam uitvijlen en ik heb er 1 of ander doorzichtig goedje in laten spuiten in de gleufjes, werkt hetzelfde als grafiet. Of gewoon met een potlood grafiet erin krassen. Geen ontstemming meer.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Met een superstrat bedoelde ik m'n luke. Ik heb vakantie en afgelopen weekend veel borrels gehad. ��
    Zie je wel! Geniet er van kerel!

Standaard

Ik heb inmiddels 3 les pauls gehad en echt op geen enkele heb ik het volgehouden. Deze heeft het het langste uitgehouden.

Ik zeg nu prs, maar dat kan als ik hem test evengoed tegenslaan. Een tele misschien, maar of ik daar grommend geluid uit ga krijgen? Ik lees dat de prs se 22 custom modderiger klinkt en de 24 opener. Ik zal het binnenkort wel gaan merken zeker.

De les paul wordt dadelijk opgehaald.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Ben benieuwd wat het wordt, staar je niet blind op prs, wat je moet liggen is die platte hals. Hou je van een c-vorm en ben je dat gewend, gaan prssen je tegenstaan.

Senior Member

Standaard

Ik was sneller aan m'n PRS gewend dan aan m'n Gibson, maar dat is persoonlijk.

En toch denk ik nog steeds dat eerder genoemde Double Fat Telecaster met mahoganie body en maple top wel eens iets voor je kan zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht

Ik zeg nu prs, maar dat kan als ik hem test evengoed tegenslaan. Een tele misschien, maar of ik daar grommend geluid uit ga krijgen? Ik lees dat de prs se 22 custom modderiger klinkt en de 24 opener. Ik zal het binnenkort wel gaan merken zeker.

De les paul wordt dadelijk opgehaald.
    Blijkt die dan ook dun te klinken kan je op zoek naar een amp.

Standaard

Noooooooooooooooooooooooooooooooooo

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ben benieuwd wat het wordt, staar je niet blind op prs, wat je moet liggen is die platte hals. Hou je van een c-vorm en ben je dat gewend, gaan prssen je tegenstaan.
    Geheel mee eens. Ik vind PRS gitaren echt juweeltjes, maar die halzen kan ik écht niet aan wennen.

Voor de TS: amps waar strats al vrij snel VET en DIK op kunnen klinken zijn VOX versterkers. Wel even goed de tijd nemen om de toon in te stellen.

Marshall en strat vind ik niet zo'n combinatie, tenzij het een oudere Marshall is.

Fender amp en strat klinkt super, maar IMHO blijft er in een rockbans weinig van over (tenzij je een goede geluidsman hebt).

En..... Sinds ik Suhr V60 LP elementen in mn strat heb, is het geluid ook veel dikker geworden. Ideale elementen voor ROCK! niet geschikt voor de "twang" met belletjes.

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten