Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 32 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 311
    Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Hotpepper heeft gelijk.. als je een gitaar knudde vindt dan is dat voor jou zo en dus kies jij voor een Strat..(jammer voor jou dat die blauwe Epi JoBo het niet is...) ik kon juist niet met een strat overweg omdat ik niet lekker kon benden en vibreren op de krappe vintage radius en dat gaat me op de Les Pauls van Tokai en de SG van Gibson veel beter af.
    maar wat element betreft: doe in je strat bij de brug een Seymour Duncan 59 custom hybrid trembucker (geen gewone want je hebt er een met F-spacing nodig)... zie http://www.seymourduncan.com/pickup/...rid-trembucker

Ik hem m in m'n BaCH Flying V bij de brug zitten (met de serie-paralel-coil-cut schakeling) en ben d'r zeer enthousiast over.. alle humbucker-kleuren in huis en ook het singe coil Fender geluid kan je terugpakken al je dat wil. niet het goedkoopste element misschien maar wel lekker veelzijdig
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Dit nog iets voor je? een G&L Comanche; eigenlijk een strat met drie speciale humbuckers. Ik vind hem ontzettend tof en heb er wel een beetje GAS voor, een USA model dan wel. Alleen de USA modellen zijn in Nederlands niet goed of helemaal niet te krijgen voor zover ik weet (?).

http://glguitars.com/instruments/USA...nche/index.asp

Ik ben trouwens helemaal niet kapot van een HSS strat. De combinatie humbucker en single coil vind ik niet lekker klinken, te groot verschil in sound tussen een humbucker en een single coil. Ook de tussenstandjes worden daardoor minder karakteristiek.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member

Standaard

Geen klachten hier over de tussenstandjes. Maar ik herken het verhaal van TS wel. Vroeger Yamaha's SG en een Jem gehad. Dat speelde makkelijk, maar ik miste soms de attack en spank van een bolt-on. Toen ben ik overgestapt naar de tele en ik was meteen verkocht. Ik heb door de jaren heen ook de actie wat verhoogd. Het past bij beter mijn speeltechniek. Iets meer werken, waardoor je anders gaat/moet spelen. Gitaren blijven een ontdekkingsreis. Gelukkig maar, anders hadden we hier niks om over te bomen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Standaard

Ik zat ook nog tussendoor aan een tele te denken. Alleen begrijp ik niet waarom die met single coils dan wel zo stevig rockt!

Verder hele goeie tips, en ik ben eigenlijk blij dat ik niet alleen ben in dit verhaal.

Op mezelf speel ik vaker blues en jazzblues, maar in onze band heeft iedereen wat aan te brengen en spelen we ook enkele slash nummers. Ik kom er dan niet uit met een stratje qua sound.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Of zelf de boel opbouwen uit parts. Een Tele Paul is ook een te gekke optie. Ik heb er ook eentje en het is wel een beetje het beste van twee werelden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

waar ik niet aan kan wennen is de brug van een lp, al dan niet met staartstuk.
    behalve de nighthawk gitaren hebben ze dan verder weinig te bieden.
    en kijk de heren van status quo, die bouwen juist dit soort bruggen op hun tele's.

misschien zou je eens kunnen kijken naar musicmann gitaren, of zet een PRail pickup in je strat to have best of three worlds
    https://youtu.be/0euR6KxzcH4

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Geen klachten hier over de tussenstandjes. Maar ik herken het verhaal van TS wel. Vroeger Yamaha's SG en een Jem gehad. Dat speelde makkelijk, maar ik miste soms de attack en spank van een bolt-on.

Maar een Jem is toch bolt on? Of je bedoelt geen ibanez jem?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Op mezelf speel ik vaker blues en jazzblues, maar in onze band heeft iedereen wat aan te brengen en spelen we ook enkele slash nummers. Ik kom er dan niet uit met een stratje qua sound.
    Er bestaat een bandje met de naam Obituary. Valt in de categorie onleesbaar logo op albumhoes, vieze teksten en boze meneren.
    Die ene gitarist speelt (speelde?) altijd op een strat. Met humbucker in de brug weliswaar.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 24 juli 2016 om 09:33

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Probeer eens een DC. Ideale toegang tot de hoogste frets.
    Lijkt mij ook waar je vanzelfsprekend over nadenkt dan.

Senior Member

Standaard

Of een gebruikte gibson M3 op de kop zien te tikken. Setneck strat van gibson ☺

Standaard

Waarom niet een mooie dikke vette Explorer?
    Ziet er ook veel beter uit dan zo'n bejaarde opa-gitaar als een Strat of Les Paul ( )

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten