Oorspronkelijk geplaatst door
vulvasonic
Tsja, een stratocaster. Weet je, voor mij is dat zoiets als thuiskomen in je warme stulpje na een lange, zware fietstocht onder barre omstandigheden met hagel, sneeuw en een storm-achtige wind in je smoel. Elke strat voelt als een comfortabele joggingbroek dat zit alsof je lekker in je blote reet loopt in een wereld zonder schaamte. De strat is als de verse herinnering aan de bevrijding van een helse oorlog en het gevoel van dankbaarheid voor de vrijheid en vrede waarin je nu alweer enkele decennia leeft. De wetenschap dat die vrijheid niet is komen aanwaaien. Niets aan de strat is vanzelfsprekend, zoals de vrijheid niet vanzelfsprekend is. Over werkelijk ieder detail is heel goed nagedacht. En dan is er de schoonheid van de stratocaster. Smaken verschillen, maar ondanks het feit dat mijn droomgitaren geen stratocasters (meer) zijn, bestaat er i.m.o. geen twijfel over dat de strat absoluut de allermooiste gitaar is die ooit is gemaakt.
Mijn liefde voor de stratocaster is nooit opgehouden te bestaan. En, vreemd genoeg, een strat blijft altijd mooi, of er nu een slagplaat op zit of niet, slechts één humbucker of drie single coils, met een monsterlijk grote Floyd Rose, of voorzien van een vaste brug...., extra schakelaartjes en knopjes, ik kan me zelfs geen lelijke kleur bedenken.
En IEDERE KEER, ook nu weer, als ik een stratocaster zie, ongeacht haar hoedanigheid (de strat is ook de enige gitaar die niet geslachtsloos is - een stratocaster is overduidelijk vrouwelijk) word ik weer even smoorverliefd. Alsof je je weer even realiseert waarom de vrouw die naast je zit en met wie je twee kinderen hebt en met wie je een bestaan hebt opgebouwd, waarin voor beiden een enorme sleur is ontstaan - en alletwee staan jullie op het randje van een burn out - maar....... dan weet je ineens weer waarom juist ZIJ de vrouw moest zijn met wie je je leven wilde delen en waarmee je stokoud en zielsgelukkig moest worden. In de hectiek van het bestaan is het geluk van de prille liefde naar de achtergrond verwezen, maar soms.... soms voel je de warmte van het zonlicht en lijkt al dat door jezelf opgedrongen gehaast als een deken van rust over je heen te vallen en in dat zonlicht zie je haar gezicht veranderen in die ongedwongen jonge, maar bloedmooie verschijning. En dat is het gezicht van de liefde. Voor mij is elke stratocaster weer een andere mooie herinnering aan de tijd dat liefde nog puur en echt was. Zo waanzinnig veel mooie herinneringen.....
En DÁT is wat de stratocaster doet met mij. Het liefst zou ik ze in iedere kleur bezitten (en meer). Een tortoise slagplaat zou óók bloedmooi staan op dat goud.
Het is een prachtige strat en stiekem ben ik een beetje jaloers. Maar goed, ik denk dat 5 stratocasters genoeg zijn. Gefeliciteerd met je aanschaf en heel veel plezier ermee!!!

Favorieten/bladwijzers