Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Mooi kleurtje, ziet er mooi uit zo. Alleen nog een crème-kleurig humbuckertje in de brugpositie en hij is echt af!
    Sorry, geen humbucker. Niets op tegen maar ik vind SC's goed genoeg in dit gitaartje

Senior Member

Standaard

Zo, meteen maar even TBX-tone control erin gezet. Leuke optie. Meteen maar op alle elementen gemaakt in plaats van alleen op brug en midden. Waarom voorziet het schema niet meteen in een "overall" TBX?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Zo, meteen maar even TBX-tone control erin gezet. Leuke optie. Meteen maar op alle elementen gemaakt in plaats van alleen op brug en midden. Waarom voorziet het schema niet meteen in een "overall" TBX?
    Hadden ze in de fifties TBX niet alleen op het brugelement dan? ;-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Hadden ze in de fifties TBX niet alleen op het brugelement dan? ;-)
    Ach ja, in hoeverre kun je eigenlijk nog spreken van een op de fifties gebaseerde Strat? Toen had je een toetsradius van 7,25 Inch, een 6 point tremelo! Dus die TBX en mini switch kan der ook nog wel bij

Senior Member

Standaard

Ach ja, in hoeverre kun je eigenlijk nog spreken van een op de fifties gebaseerde Strat? Toen had je een toetsradius van 7,25 Inch, een 6 point tremelo! Dus die TBX en mini switch kan der ook nog wel bij

Je hebt helemaal gelijk. Van gekkigheid weten ze bij Fender niet meer welke naam ze Stratmodel 127 moeten geven. Zoals gezegd, tegekke gitaar (ik heb hem ook), maar behalve de twotone sunburst/maple neck/1-ply slagplaat, heeft het nix met een fifties Strat te maken. Wat niet wegneemt, dat ik vind dat je met die mini-switch wél behoorlijk over de aanvaardbare streep bent gegaan

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Je hebt helemaal gelijk. Van gekkigheid weten ze bij Fender niet meer welke naam ze Stratmodel 127 moeten geven. Zoals gezegd, tegekke gitaar (ik heb hem ook), maar behalve de twotone sunburst/maple neck/1-ply slagplaat, heeft het nix met een fifties Strat te maken. Wat niet wegneemt, dat ik vind dat je met die mini-switch wél behoorlijk over de aanvaardbare streep bent gegaan
    Oeps....sorry! Ik wist niet dat ik me hiermee op glad ijs begaf Dan geef Dave Gilmour ook maar een standje meteen want hij had deze mod al ergens in de 70ties

Senior Member

Standaard

DG spoort dan ook niet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    DG spoort dan ook niet
    Klopt! Wat een dorpsgek!

Maar mooi dat het modden toch van alle tijden is. Lees maar eens wat over zijn "black strat". Wat hij allemaal al niet aan die strat heeft verbouwd!

Senior Member

Standaard

Klopt! Wat een dorpsgek!

Maar mooi dat het modden toch van alle tijden is. Lees maar eens wat over zijn "black strat". Wat hij allemaal al niet aan die strat heeft verbouwd!
    Oud verhaal

Standaard

Mooi gitaartje Pasqual! Een gitaar naar je eigen favo specs brengen vind ik getuigen van karakter ;-)

1-laag slagplaat was typisch jaren 50 en in de jaren 60 ging Fender over op 3-laags meen ik. Ik heb zelf een zwarte '57 RI strat ala Gilmour met dus een 1-laag slagplaat. Je krijgt inderdaad snel dat op bepaalde punten de slagplaat niet goed aansluit op de body, maar ik vind dat geen probleem verder :-)

Mijn andere twee strats hebben 3-laags slagplaten waarvan één met 8 gaten die ik uit de UK heb gehaald. 3-laags vind ik persoonlijk ook mooier.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten