Thanks Pasqual!
Ik ben hier heel eerlijk op het forum gekomen voor snelle antwoorden die ik graag wilde horen en lekker in de stilte meelezen maar ik heb lekker flink wat gitaren verkocht, zit weer op gitaarles en ik merk dat ik zelf veel meer plezier in het spelen heb en daarnaast het hier ook veul meer waardeer. (Lekker sentimenteel op de zondagavond)
Je pickups zijn nog uit de custom shop en het zijn 57/62 elementen.
Vond ze flink wat spank en bass hebben, zijn totaal anders dan mijn cs 69 pickups. Die zijn wat warmer met het rosewood en meer vlak qua bass, mid, hoog.
Volgens mij zijn ze een paar jaar later samen met de bridge en tuners verwisseld voor mexicaanse.
Ieder zijn smaak....![]()
Nice catch Pasqual. Die serie is echt de moeite waard en geschikt om nog verder te modden. Ik vind de drielaags slagplaat ook mooier dan de enkellaags.
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Knappe gitaar Pasqual, ik vind het wel wat hebben dat shoreline gold eigenlijk.
En inderdaad veel mooier met die nieuwe slagplaat, en handiger met die mini switch.
Pickups zijn inderdaad CS 57/62, imho samen met de CS69 de beste fender pickups voor een strat.
Hier ga je veel plezier aan beleven.
Congratz
Sorry Han, ik lees nu pas echt wat je bedoeld! Inderdaad kun je bij de 5-way switch geen schroefje in het hout draaien omdat het gaatje precies in de rand valt. Ik heb dit opgelost door een smal strookje hout van ongeveer 3 mm breed aan de binnenkant van de uitsparing te lijmen. Als dit eenmaal goed vastzit, kun je een gaatje boren op die plaats. Mocht ik de gitaar ooit willen verkopen en de potentiele koper stoort zich hier aan, dan schuur ik dit wel weer weg.
Laatst gewijzigd door pasqual; 16 mei 2016 om 10:10
Bedankt voor je reactie, dus dat klopt dan nog steeds. zo had ik het ook gedaan. er schijnen overigens wel 3 laagse slagplaten origineel 8 gaats te zijn.
Ik heb daar watt mail contact over gehad met ik dacht BAX maar die wilde geen afbeelding sturen om te zien of het klopte wat de medewerker zei. en toen maar besloten het (nog) niet te doen.
Ik ben met je eens de 3 laags ziet er veel beter/solider uit, maar daar is niet iedereen het over eens. wel merkwaardig dat de uitsparingen niet in alle strats gelijk zijn die dezelfde elementen hebben.
Volgens mij heeft dit met "vintage correct" te maken. Bij 8 gaatjes heb je die uitstulping niet nodig.
Mooi kleurtje, ziet er mooi uit zo. Alleen nog een crème-kleurig humbuckertje in de brugpositie en hij is echt af!![]()
Favorieten/bladwijzers