Zo, meteen maar even TBX-tone control erin gezet. Leuke optie. Meteen maar op alle elementen gemaakt in plaats van alleen op brug en midden. Waarom voorziet het schema niet meteen in een "overall" TBX?
Je hebt helemaal gelijk. Van gekkigheid weten ze bij Fender niet meer welke naam ze Stratmodel 127 moeten geven. Zoals gezegd, tegekke gitaar (ik heb hem ook), maar behalve de twotone sunburst/maple neck/1-ply slagplaat, heeft het nix met een fifties Strat te maken. Wat niet wegneemt, dat ik vind dat je met die mini-switch wél behoorlijk over de aanvaardbare streep bent gegaan![]()
DG spoort dan ook niet![]()
Mooi gitaartje Pasqual! Een gitaar naar je eigen favo specs brengen vind ik getuigen van karakter ;-)
1-laag slagplaat was typisch jaren 50 en in de jaren 60 ging Fender over op 3-laags meen ik. Ik heb zelf een zwarte '57 RI strat ala Gilmour met dus een 1-laag slagplaat. Je krijgt inderdaad snel dat op bepaalde punten de slagplaat niet goed aansluit op de body, maar ik vind dat geen probleem verder :-)
Mijn andere twee strats hebben 3-laags slagplaten waarvan één met 8 gaten die ik uit de UK heb gehaald. 3-laags vind ik persoonlijk ook mooier.
Favorieten/bladwijzers