Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 70 van 75 EersteEerste ... 20606869707172 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 691 t/m 700 van 750

Standaard

Lijkt erop dat het 'verloop' van de poles wordt veroorzaakt doordat het element zo scheef zit.
    Als het element horizontaal wordt gehouden, klopt het dan wel ?
    (waarom 'moet' het element trouwens zo worden gemonteerd ?)

Dus misschien moet je een element hebben dat erop gemaakt is om onder deze hoek te worden gemonteerd.
    En dat de afstand tussen de poles daarvan steeds groter wordt naar de e-snaar.
    (2cts, van een akoestische speler....)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    waarom 'moet' het element trouwens zo worden gemonteerd ?
    Dus misschien moet je een element hebben dat erop gemaakt is om onder deze hoek te worden gemonteerd.
    Het is een standaard Telecaster element, in een standaard Telecaster brug, gemonteerd in (het centrale houten deel van) een Telecaster body. De brug-elementen van een standaard single coil Telecaster zitten altijd onder deze hoek, daar zijn ze voor gemaakt.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 7 mei 2016 om 22:30

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ziet er gewoon goed uit hoor. Niets meer aan doen.
    Maar hoe krijg ik het geluid van alle snaren dan wél goed ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Hey zjanke, de schroeffies zijn binnen ! Bedankt man ! Als je in de buurt bent dan drinken we wat biertjes in De Kroon !

Dat staat stukken beter, en ik heb nog schroefjes extra om met de truuk van motorhan te proberen om een stuk van de koppen af te draaien om ze wat kleiner te maken, en dan zal ik ze nog te verzinken.

Zo te zien op de foto moet je de gaten van het plaatje nog een heel stuk verzinken want de koppen liggen er duidelijk boven. maar het zal niet meevallen de kop vlak te krijgen in dat dunne materiaal. je hebt nu kans dat je er met je kleding achter blijft haken. indit geval beter geweest voor bolkop schroefjes/boutjes te kiezen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Zo te zien op de foto moet je de gaten van het plaatje nog een heel stuk verzinken want de koppen liggen er duidelijk boven. maar het zal niet meevallen de kop vlak te krijgen in dat dunne materiaal. je hebt nu kans dat je er met je kleding achter blijft haken. indit geval beter geweest voor bolkop schroefjes/boutjes te kiezen.
    Komt goed. Ik heb er al M5 boutjes in gelijmd, vandaar de dikke schroeven. Ik had beter M3 of M4 blindklinkrivetjes kunnen gebruiken.

Senior Member

Standaard

Ik heb een tele met een brug met drie zadels. Als ik de vergelijking maak met jouw foto zitten de snaren daar wel mooi over de center van de polepieces...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Ik heb een tele met een brug met drie zadels. Als ik de vergelijking maak met jouw foto zitten de snaren daar wel mooi over de center van de polepieces...
    Op mijn Telecaster '71 zit ook alles recht.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Maar hoe krijg ik het geluid van alle snaren dan wél goed ?
    never mind de pole pieces, die zitten goed genoeg. Check vooral de topkam, de snaren moeten daarin strak zitten maar toch vrij kunnen schuiven. De onderkant van de sleuven moet rond zijn zodat de snaren goed aansluiten in de sleuf. De sleuven moeten de zelfde hoek hebben als die van het verloop van de snaren naar de tuners.
    Check ook de brugzadels, bij dat soort brug ratelen de hoogte stelschroeven als een los waardoor je zadel niet strak meer zit enz...

Senior Member

Standaard

Het is hooguit visueel niet mooi als de polepieces niet exact onder de snaren doorlopen, voor de werking maakt het niks uit. Het magnetisch veld houdt niet direct op naast polepieces maar is er omheen ook voldoende aanwezig.

Als je akoestisch niks kunt terughoren kun je nog twijfelen aan de kwaliteit van de gebruikte snaren. Ik heb al in meerdere topics gelezen dat mensen die bv. goedkope lidl snaren gebruiken, versterkt ongelijkmatig geluid hebben. Mocht dit het geval zijn, leg er dan eens een goede set op en kijk of dat het oplost.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Het is hooguit visueel niet mooi als de polepieces niet exact onder de snaren doorlopen, voor de werking maakt het niks uit. Het magnetisch veld houdt niet direct op naast polepieces maar is er omheen ook voldoende aanwezig.

Als je akoestisch niks kunt terughoren kun je nog twijfelen aan de kwaliteit van de gebruikte snaren. Ik heb al in meerdere topics gelezen dat mensen die bv. goedkope lidl snaren gebruiken, versterkt ongelijkmatig geluid hebben. Mocht dit het geval zijn, leg er dan eens een goede set op en kijk of dat het oplost.
    De snaren zijn prima: Ernie Ball .010 -.046. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad; ik gebruik ze (of .011 -.046) al jaren. Ik denk dat het toch aan het nutje ligt. Ik zal gauw een goed nieuw topkammetje uitvijlen. Oefening baart kunst, zullen we maar zeggen.

Ondertussen zit ik de Rustkaster natuurlijk eens even op allerlei manieren te mishandelen. Hier nog een Soundcloudje. Deze keer met line out vanuit de Roland Cube 30 naar mijn Boss BR-600 recordertje; de bas zit direct in de Boss.

https://soundcloud.com/user275819228/in-the-tube
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 8 mei 2016 om 21:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten