Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 750

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Het is hooguit visueel niet mooi als de polepieces niet exact onder de snaren doorlopen, voor de werking maakt het niks uit. Het magnetisch veld houdt niet direct op naast polepieces maar is er omheen ook voldoende aanwezig.

Als je akoestisch niks kunt terughoren kun je nog twijfelen aan de kwaliteit van de gebruikte snaren. Ik heb al in meerdere topics gelezen dat mensen die bv. goedkope lidl snaren gebruiken, versterkt ongelijkmatig geluid hebben. Mocht dit het geval zijn, leg er dan eens een goede set op en kijk of dat het oplost.
    De snaren zijn prima: Ernie Ball .010 -.046. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad; ik gebruik ze (of .011 -.046) al jaren. Ik denk dat het toch aan het nutje ligt. Ik zal gauw een goed nieuw topkammetje uitvijlen. Oefening baart kunst, zullen we maar zeggen.

Ondertussen zit ik de Rustkaster natuurlijk eens even op allerlei manieren te mishandelen. Hier nog een Soundcloudje. Deze keer met line out vanuit de Roland Cube 30 naar mijn Boss BR-600 recordertje; de bas zit direct in de Boss.

https://soundcloud.com/user275819228/in-the-tube
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 8 mei 2016 om 22:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten