Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 52 van 75 EersteEerste ... 242505152535462 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 511 t/m 520 van 750
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Verzonken M4 rivetje (voor de strap button): check ! Die in de onderkant kan ik door een gaatje in het staal gewoon in het hout van de centrale kern schroeven.
    Nou zoek ik nog een stuk of zes verzonken M3 blindklinkmoertjes: 4 voor de jack plate en 2 voor het afdekplaatje in de achterkant. Wie kan me helpen ?

(En ja, van staal schuren krijg je vieze handen LOL)

Als het om de busjes van het afdekplaatje gaat, dan kun je er van de onderkant uit bij. dan kun je de busjes er onder tegen aan lijmen met seconden lijm. je kan de schroeven zo hard aan draaien als je wilt want het busje komt er nooit doorheen.

waar je ze verder wilt gebruiken weet ik niet dus ook niet of je daar ruimte hebt om het busje van onderen aan te brengen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Als het om de busjes van het afdekplaatje gaat, dan kun je er van de onderkant uit bij. dan kun je de busjes er onder tegen aan lijmen met seconden lijm. je kan de schroeven zo hard aan draaien als je wilt want het busje komt er nooit doorheen.

waar je ze verder wilt gebruiken weet ik niet dus ook niet of je daar ruimte hebt om het busje van onderen aan te brengen.
    Jij bent écht goed zeg ! Weet jij wel eens ergens géén oplossing voor ??? Of ben je metaalbewerker of gitaarbouwer of zo ?

Voor het afdekplaatje is dat een handige oplossing ! Ik kan er zelfs gewoon een boutje onder lijmen; dat zit minder in de weg als een rivetje van bijna 1 cm. En dat plaatje hoeft eigenlijk bijna nooit meer los. Het gat zit er alleen om de pickup met de volumeknop en de output te kunnen verbinden, en om ooit als het nodig is iets te vervangen of te repareren.
    De andere verzonken M3 rivetjes zijn om het plaatje waarin de output jack zit in de gitaar te schroeven. Daar kan ik van buiten af niet bij. En voor de strap button bij de hals heb ik al een verzonken M4 rivetje. Die aan de andere kant kan gewoon door een gaatje door het staal in het hout worden geschroefd.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 10 april 2016 om 14:12

Senior Member

Standaard

Weet iemand nog antwoord op mijn elektronica-vraag (post 502) ?
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 10 april 2016 om 14:12

Senior Member

Standaard

Jij bent écht goed zeg ! Weet jij wel eens ergens géén oplossing voor ??? Of ben je metaalbewerker of gitaarbouwer of zo ?

Voor het afdekplaatje is dat een handige oplossing ! Ik kan er zelfs gewoon een boutje onder lijmen; dat zit minder in de weg als een rivetje van bijna 1 cm. En dat plaatje hoeft eigenlijk bijna nooit meer los. Het gat zit er alleen om de pickup met de volumeknop en de output te kunnen verbinden, en om ooit als het nodig is iets te vervangen of te repareren.
    De andere verzonken M3 rivetjes zijn om het plaatje waarin de output jack zit in de gitaar te schroeven. Daar kan ik van buiten af niet bij. En voor de strap button bij de hals heb ik al een verzonken M4 rivetje. Die aan de andere kant kan gewoon door een gaatje door het staal in het hout worden geschroefd.

Bedankt voor het compliment,
    Bij een volgend project las je er van te voren een iets dikker plaatje onder en kun elke draad tappen die je wenst.
    Daarom een goed idee om op te schrijven waar je nu tegen aan bent gelopen en hoe dat volgende keer nog beter /anders kan/moet.

Ik vind hem steeds mooier worden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MartinL Bekijk bericht
    Half om half....het is geen gehakt
    Optie 2 of 3, maar dat is mijn mening
    ... !
    hilarisch !
    en dat om 00:16 op een zaterdagavond/zondagochtend !

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatline Bekijk bericht
    ... !
    hilarisch !
    en dat om 00:16 op een zaterdagavond/zondagochtend !
    Sorry voor vanavond geen inspiratie, maar die extra optie nr 4: de rustburst, ik kijk ernaar uit!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MartinL Bekijk bericht
    Sorry voor vanavond geen inspiratie, maar die extra optie nr 4: de rustburst, ik kijk ernaar uit!
    Je bracht me wel op het idee, ook al was dat onbewust ! Rustburst gaat 'm worden.

Ik ga eerst experimenteren met een aantal plaatjes staal. Die schuur ik eerst op dezelfde manier als de body van de gitaar, om de omstandigheden precies hetzelfde te maken. En dan ga ik daarop het roest aanbrengen en bewerken. Als ik tevreden ben met het resultaat begin ik met de body zelf. Dus alles bij elkaar gaat het nog wel even duren.

Woensdag is eerst nog de laatste lasles voor de final touch. Dat wordt vooral gaten in de body boren !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 11 april 2016 om 20:29

Senior Member

Standaard

Weet iemand nog antwoord op mijn elektronica-vraag (post 502) ?
    Al beantwoord !
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...body&p=3224973

Senior Member

Standaard

Nou, meer kan ik er thuis voorlopig niet aan doen. Woensdag de kop van de neckpocket er op lassen en bijschuren, en een paar gaten boren, voor output jack, jack plate en strap buttons. En als er nog tijd is: polijsten.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 12 april 2016 om 16:13

Senior Member

Standaard

Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn !

Omdat ik jullie hier álles wil laten zien: hier een serie foutjes. Die laat ik deze keer zitten, omdat ik ze bij het karakter van de Rustkaster vind passen, vooral als de roestlaag er op komt.
    Geleerd voor de volgende keer, als ik ooit eens een mooie 'shiny', spiegelglad gepolijste body wil maken:

- Ik moet veel voorzichtiger met het staal zijn tijdens het maken: er zitten diepe krassen in die ik er alleen met een hoop geweld uit zou kunnen schuren. Ze komen door het gooi- en smijtwerk op het stalen werkblad tijdens het maken, en van de schuurschijf.

- De lassen moeten nog beter; hier en daar zitten er nog gaten in. Vooral langs de randen; daar zat na het 'afronden' te weinig vlees, dus ik heb er doorheen geschuurd. Ik zou ze zonder veel moeite allemaal dicht kunnen taggen en ze opnieuw kunnen bijschuren, maar zoals gezegd laat ik het deze keer zo. Ik zou er ook nog een hoop aan kunnen verprutsen !

Alles bij elkaar ben ik best tevreden met het resultaat tot nu toe !

Krassen:

Gaten:

Ik ga de gitaar nog wel polijsten.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 13 april 2016 om 00:06

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten