Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 51 van 75 EersteEerste ... 41495051525361 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 750
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatline Bekijk bericht
    je schuurwerk is mooi uitgevallen; je lassen waren in elk geval goed aansluitend !
    hoedje af, C.
    De randen zitten goed gelast ja, alleen de lassen tussen de strips die de zijkant vormen niet allemaal. Die zaten tijdens het lassen niet overal goed genoeg tegen elkaar, vandaar. Ik kan ze zonder veel moeite dichtpunten en weer glad slijpen/schuren, maar misschien is het ook wel geinig om ze te laten zitten. Als de gitaar verroest is lijkt het dan net of er gaten in geroest zijn. Je kan gewoon in de gitaar kijken ! Rust Relic !

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 10 april 2016 om 00:53

Senior Member

Standaard

Misschien is het een hele stomme vraag hoor, voor de dames en heren elektriciens onder jullie, maar toch het zekere voor het onzekere:

Moet ik nog ergens op letten bij het aansluiten van de elektronica om te voorkomen dat er ooit stroom op de gitaar komt te staan ?

Dit omdat de body van uitermate goed geleidend materiaal is gemaakt. Ik heb ooit een opdonder op mijn mond gehad van een mic waar stroom op stond, en geloof me, dat was een minder prettige gewaarwording. Ik weet niet of dat meteen 220V was, maar het was genoeg om me even van mijn stuk te brengen.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 april 2016 om 21:49

Senior Member

Standaard

Het is weer tijd voor een poll: Wat vinden jullie ?

1. Het geperforeerde staal mooi blank opschuren en polijsten, en het zo laten, en alleen het 'frame' en de zijkanten laten verroesten ?

of

2. Al het staal laten verroesten ?

En voor de vorm:

3. De hele body blank staal laten ?

Ik neig zelf naar optie 1, maar ik vraag me af of dat niet te druk gaat ogen.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 april 2016 om 22:23

Senior Member

Standaard

Half om half....het is geen gehakt
    Optie 2 of 3, maar dat is mijn mening

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MartinL Bekijk bericht
    Half om half....het is geen gehakt
    Optie 2 of 3, maar dat is mijn mening
    Jouw term 'half om half' bracht me weer op een nieuw idee. Mijn eerste gedachte was: en Two Tone of sunburst dan ? Het moet mogelijk zijn om met roest en flink, maar voorzichtig schuren een soort sunburst te maken die van zwaar verroest aan de zijkanten overgaat naar blank staal in het midden (of omgekeerd). Rustburst wordt dat dan. Bij sunburst spray je eerst een laag met een lichte kleur (bijvoorbeeld geel), die je naar buiten toe in één of twee extra lagen (oranje en zwart bijvoorbeeld) naar een donkerdere kleur laat verlopen. Rustburst zou andersom zijn: geen lagen toevoegen, maar weglaten en dan vanuit het midden de roestlaag wegschuren, bijvoorbeeld met staalwol 000. Daar moet ik eens over nadenken; misschien niet perse voor deze gitaar. Ik heb dat nog nergens gezien in ieder geval. Het lijkt me wel gaaf !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 10 april 2016 om 10:54

Senior Member

Standaard

Doe mij maar optie 3, voor de vorm.
    Ik houd niet van roest, relics en dat soort shit

Senior Member

Standaard

Gitaristen zijn over het algemeen zeer behoudend wat betreft de vorm en uitvoering van hun gitaar.
    Als je zelf bouwd is het voordeel dat je je eigen creativiteit er in kwijt kan.
    Alleen daarom al zou ik voor optie 4 de rustburst gaan, een uitdaging en een geweldig idee.
    Mocht het niet worden wat je er van verwacht had, kun je altijd nog één van de andere uitvoeringen doen.
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickenbender Bekijk bericht
    Gitaristen zijn over het algemeen zeer behoudend wat betreft de vorm en uitvoering van hun gitaar.
    Als je zelf bouwd is het voordeel dat je je eigen creativiteit er in kwijt kan.
    Alleen daarom al zou ik voor optie 4 de rustburst gaan, een uitdaging en een geweldig idee.
    Mocht het niet worden wat je er van verwacht had, kun je altijd nog één van de andere uitvoeringen doen.
    Ik zal er patent op aanvragen ! :-)
    Ik ga er eens mee experimenteren in ieder geval. Wordt vervolgd !

Senior Member

Standaard

Ik zou ook optie 4 proberen, terug naar blank gepolijst kan altijd nog Optie 1 komt op mij te gekunsteld over, die zou ik laten voor wat het is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member

Standaard

Ik heb weer zitten zoeken naar manieren om patina op staal te maken. Ik ga experimenteren met de volgende manier:

Nodig:

Veiligheidsbril
    Huishoudhandschoenen
    Plantenspuit

Waterstofperoxide
    Azijn
    Zout

Behandeling:

1. Ontvetten van het staal met met wasbenzine
    2. Droogmaken
    3. Het staal sproeien met azijn en in laten werken (dat 'etst' het materiaal, zodat de roestbrengende middelen goed in het metaal doordringen)
    4. Droogmaken
    5. Een oplossing maken van: 30 ml azijn, 240 ml waterstofperoxide, 1 theelepel zout
    6. Het metaal sproeien met de oplossing
    7. Laten drogen (in de zon)

Dan stap 6 en 7 herhalen tot het gewenste roesteffect bereikt is.

Ik ga alles wel buiten doen; er schijnen giftige gassen van af te komen. Don't try this at home !

Ik heb dat proces niet zelf uitgevonden:
    http://m.instructables.com/id/Produc...Safe/?ALLSTEPS

Er zijn tegenstrijdige berichten over de verhoudingen in de oplossing:

Daar moet ik dus wat mee experimenteren.

Door een plantenspuit als 'verfspuit' te gebruiken kan ik de oplossing net als bij sunburst spuiten aanbrengen op plekken waar ik dat wil. Als het gewenste effect bereikt is kan ik als dat nodig is van binnen uit de roest weg gaan schuren voor het rustburst effect. Daarna moet ik de zaak fixeren; ik denk dat dat met een paar lagen Tru-Oil en Gun Wax moet lukken.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 10 april 2016 om 12:06

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten