Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 50 van 75 EersteEerste ... 40484950515260 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 491 t/m 500 van 750
    Senior Member

Standaard

Ik kan het altijd proberen: heeft iemand een stuk of zes VERZONKEN blindklinkmoertjes M3 voor me ? Ik kan ze alleen online in grote hoeveelheden (500 of zo) bestellen. Ik wil er best wat voor betalen, en verzendkosten zijn natuurlijk ook voor mij.

Senior Member

Standaard

Weer wat gevonden: een soort 'schuurspons' waar je nat en droog heel fijn mee kan schuren. € 1,75 bij de plaatselijke doe-het-zelf handel. En het schuurt nog behoorlijk ook: dit is tijdens en na een half uurtje werken. De (kleine) krasjes vliegen er af !

En kijk maar wat er na een half uurtje aan staal vanaf is geschuurd:

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 8 april 2016 om 21:16

Senior Member

Standaard

Als je wilt polijsten: ik heb een polijstmachine staan die je eventueel wel mag gebruiken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Als je wilt polijsten: ik heb een polijstmachine staan die je eventueel wel mag gebruiken
    Tof ! Ik hoop dat ik volgende week in de laatste lasles klaar ben met polijsten, want daar staat ook zo'n ding. En anders maak ik graag gebruik van je aanbod !

Senior Member

Standaard

M3 schroefjes passen in de jack plate en de strap buttons, dus ik hoef niks uit te boren. Misschien past M4 ook nog wel in de strap buttons; dat is net iets steviger. Check !

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 8 april 2016 om 22:20

Senior Member

Standaard

Verzonken M4 rivetje (voor de strap button): check ! Die in de onderkant kan ik door een gaatje in het staal gewoon in het hout van de centrale kern schroeven.
    Nou zoek ik nog een stuk of zes verzonken M3 blindklinkmoertjes: 4 voor de jack plate en 2 voor het afdekplaatje in de achterkant. Wie kan me helpen ?

(En ja, van staal schuren krijg je vieze handen LOL)

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 april 2016 om 13:32

Senior Member

Standaard

Ik breng de dag door met schuren. Daarvan wordt de body weer een stukje mooier. Eerst nat, met een grof 'schuursponsje'. Best spectaculair, vind ik.

Voor:

Na:

Op deze manier krijg ik 'm niet spekglad, maar blijft het oppervlak een beetje 'gerelict'. Dat lijkt me idd mooi na het patineren. Op de lascursus kan ik de body wel nog polijsten, en ik kan eerst gewoon nog een paar dagen blijven schuren, met steeds fijnere schuursponsjes.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 10 april 2016 om 00:51

Senior Member

Standaard

Mooi project, volg het met interesse. Zat te denken, je kunt met een beetje handigheid, van een gewone blindmoer een verzonken blindmoer maken door er een schuin randje aan te draaien.
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickenbender Bekijk bericht
    Mooi project, volg het met interesse. Zat te denken, je kunt met een beetje handigheid, van een gewone blindmoer een verzonken blindmoer maken door er een schuin randje aan te draaien.
    Die tip kreeg ik idd ook van motorhan in een ander topic ! Ik ga het proberen. Ik kan in ieder geval de 'kop' een stuk platter maken. De M3 boutjes hoeven niks te dragen, ze zijn alleen maar voor afdekplaatjes (gat in achterkant en jack plate). De strap button gaat in een M4, en daar heb ik al verzonken klinkmoeren voor.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 april 2016 om 17:27

Senior Member

Standaard

M3 hier ook enkel met "een volle zak" verkrijgbaar.
    ........en M3 is echt zo'n fruttige maat ... leg de overschot op 't rek, en de kans is groot dat je erfgenamen 494 blindklinkmoeren vinden :-)

je schuurwerk is mooi uitgevallen; je lassen waren in elk geval goed aansluitend !
    hoedje af, C.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten