Laatst gewijzigd door Brad; 9 februari 2016 om 14:46
Ik heb ook jaren met een CE3 gespeeld zonder ook maar een moment last gehad te hebben van "dat metalige". Sterker nog ik heb het nooit (als een probleem)ervaren tot ik lid werd van dit forum. En daarna ook niet eigenlijk. In tegenstelling tot de CE2 die ik altijd te stijf heb gevonden en de CE1 (heb er 2) die behalve een oke-je chorus ook een mega toonsukker en stoeptegel is.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.
Maar dan staat het EFFECT aan. Wat je tone sowieso kleurt. En zeker bij een modulatie effect met 2 EQ knoppen ben je een knappe jongen als je dan gelijk vaststelt 'oh ja, duidelijke tonesuck hiero'.
Dat de ene chorus meer middy en de andere misschien meer metallic/flanger-ig klinkt zijn timbres.
Overigens, wat die MXR M234 betreft, het scheelt sowieso per fx-loop. Laat nou de EVH 5150 III 50W (stock) nogal een scherpe bak zijn. Dus al het hoog dat je kwijt raakt, valt gelijk op.
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
Ik zal niet de naam noemen van het pedaal . Maar ik heb eens een pedaal gehad die weliswaar geen tone suck qua volume had maar het geluid wel iel dun en geknepen maakte wanneer hij uit stond
Met de chorus aan was dat ineens weg , maar je wilt hem niet constant aan hebben
Dat chorus pedaal stond erg goed aangeschreven en is mij aangeraden door mijn gitaarleraar destijds . Gelukkig kon ik hem terugbrengen
Laatst gewijzigd door Brad; 9 februari 2016 om 23:42
Inderdaad noem die naam eens.
Het gaat niet over een winkel of persoon die zwart gemaakt wordt.
Ik ben ook nog in de race om een chorus aan te schaffen, dus alle info (zowel positief en negatief) zijn welkom.
Overigens het noemen van de naam van de winkel waar je 'm gekocht hebt en weer mocht terug brengen mag imo ook best genoemd worden. Het is toch positief en service dat je 'm mocht terugbrengen.
Het signaal gaat in beide gevallen door de buffers heen, gelukkig wel, waardoor je in een rechtstreekse
chain of amp fx-loop er dus weinig van 'merkt'. Gebruik de MXR met een (treu bypass) looper oid, waarmee
je 'm dus volledig in en uit een chain schakelt, dan merk wat deze MXR buffertjes met je signaal doen...
En Brad kom op met die naam....![]()
Mijn allerbeste chorus die ik ooit heb gehad was van Retro Sonic. Veel spijt nog steeds dat ik die heb weg gedaan.
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Favorieten/bladwijzers