Ik denk niet dat MXR buffers per definitie 'slecht' zijn, bovendien zijn er niet zo heel veel buffered bypass
MXR pedalen, het leeuwendeel is true bypass of (script series) hardwire. In het specifiek geval van de
M234 pakt voor mijn toepassing de keuze voor buffered gewoon gewoon slecht uit...
Eigenlijk is het doodzonde, want het is verder wel een erg gave chorus.
Boss heeft qua buffers niet zo'n beste naam, maar ik heb zelf alleen een NS2, en die staat niet een
loop, dus daar 'merk' ik verder weinig van...
Vreemd, ik lees juist veel dat Boss buffers goed zijn. En dat mensen die graag een buffer vooraan of achteraan in de keten willen gewoon een boss pedaal er neerzetten en nooit aanzetten. Ik heb zelf echt geen verstand buffers, ik hoor het verschil niet eens tussen een boss buffer en een true bypass pedaal (mijn fulltone ocd bijvoorbeeld).
Wat chorusses betreft, ik heb zelf een Boss CH-1 Super Chorus, die bevalt me zeer goed. Voor mij klinkt hij perfect en heeft hij geen nadelen.
Een enorm deel van de MXR lijn heeft geen buffers maar hun bekende 'hardwire bypass' die enorm zuigt! Ik heb veel MXR pedalen die ik daarvoor onder handen heb genomen. Mijn Blue Box bijvoorbeeld bloedde zoveel signaal door in bypass mode dat het niet meer leuk was! De nieuwere MXR pedalen hebben een relais qua bypass en die zijn OK; maar goed, dus ook geen buffers. Geen idee of er (nieuwe) pedalen met een buffer zijn. Ik ben ze nog niet tegengekomen.
Boss buffers zijn niet slecht; ze zijn ook niet goed. Op mijn main amp kan ik een verschil in buffers goed horen, op mn andere amps eigenlijk niet. Boss buffers beginnen me pas te irriteren als er meedere in mn signaal keten zitten. Ik heb daarom een aantal Boss pedalen maar true bypass gemaakt (relais) met goed effect. Natuurlijk wel een goede buffer in mn keten zetten, want zonder buffer vind ik mn geluid helemaal niet meer mooi![]()
En als je een Boss Pedaal in de loop van je Boss NS-2 zet dan. Heb je dan 1 of 2 buffers in je keten?
Oke wauw, ik weet hier echt weinig van. Zolang ik het verschil niet merk vind ik het wel best. Alleen bij de Zoom MS-50g die ik eens besteld heb merkte ik dat er heel iets een digitaal randje aan het geluid zat zelfs als ik geen effect aan had staan. Dat was een van de redenen dat ik hem retour heb gestuurd. Nu denk ik er weer aan om hem toch weer te bestellen, met een true bypass looper/switcher erbij.
Dat vind ik dus ook.
Het viel me op, omdat de fx-loop van m'n EVH 5150 III 50W footswitchable is. En met al m'n pedalen (in de loop) uit, viel me de tonesuck op. Eerst dacht ik aan m'n Boss pedalen (heb een GE-7, PS-6 en een RE-20 op m'n board), maar nee...het bleek de M234 Chorus te zijn die zoveel hoog wegsnoepte.
Daar baal ik wel een beetje van, want nu ben ik 'noodgedwongen' (ook vanwege ruimtegebrek) terug naar m'n Mooer Ensemble King. En volgens mij is die M234 niet makkelijk TB te maken...
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
Favorieten/bladwijzers