Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 36 EersteEerste ... 243233343536 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 352

Discussie: Galama gitaren

Senior Member

Standaard

Die broers kunnen best goed bouwen maar het werd al snel zo opportuun. Steeds met nieuwe dingen komen en je dan niet meer bekommeren over vorige producten. Het werd een soort hit & run.
    Ik heb hier nog een 19 inch buizen pre amp liggen, de Dino. Kent u die? Ik geloof dat ze na 5 modellen solderen alweer iets nieuws bedachten.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Mesa look-a-likes zeker, maar sound-a-likes? Niet echt....

Senior Member

Standaard

Ik hou bij KH aan dat de modellen met die vogel rechtsboven ok zijn. Daarna kwam de sleet er in.
    Die eerste modellen zijn dumble inspired en Boogie was ook souped up Fender dus enige crossover zal er wel zijn.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 6 februari 2016 om 09:01
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Nah, dat Dumble verhaal klopt niet, al wordt het vaak beweerd. Zij hebben uiterlijk wel wat overgenomen, namelijk van die tuimelschakelaars voor wat geluidsinstellingen. Verder natuurlijk vooral een Boogie uiterlijk. Uiteindelijk zijn zowel Dumbles als Boogies hun leven begonnen als verbouwde Fenders. De broertjes Roy hadden erg veel moeite om echte serieproducten te bouwen, pakten vaak wat ze aan onderdelen hadden liggen, kortom klooiden maar wat aan. De echte ellende begon met versterkers zoals de Junior en Counterpoint. Quattro 19" preamps vlogen regelmatig in de fik en dat is eigenlijk niet zo goed. Tijdje terug nog op een oude KH bij Kees Dee gespeeld. Onbruikbare versterker met een wispelturig geluid wat geen enkele keer echt lekker klonk.
    Gundolf Roy heeft inderdaad een tijd bij Huygens gezeten, maar op mijn versterker staat "Dutch Amplifier Corporation Doetinchem" en ziet er keurig uit. Kan hier werkelijk niets over vinden.

Senior Member
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Yep en da's niet waar. Maar zeg nu zelf. Je begint een versterkerbedrijfje en over je producten wordt gefluisterd dat het eigenlijk klonen zijn van 2 boutique amp merken. Zou jij dat gaan ontkennen dan?

Maar goed, wellicht kan een versterkerbouwer hier eens naar de schema's kijken? Ik zeg dat het een broodje aap verhaal is, net als de zogenaamde degelijkheid van Boogies en Harleys

Senior Member

Standaard

Geen idee, wie was er bij? De broers zijn media schuw, wereldvreemde nerds die in het tuinhuisje van hun moeder... zo stel ik me dat voor.
    Die degelijkheid van Boogie is het andere uiterste, uitgekiende marketing, de Apple onder de amps.

Ik moet wel zeggen, de toon die onze vriend Hilden uit de standard KH toverde prefereer ik boven wat ie uit zijn blackfaces haalt.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 6 februari 2016 om 11:33
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    .....net als de zogenaamde degelijkheid van Boogies en Harleys
    Harley's en degelijkheid, euhhhhh not

Banned

Standaard

Kitty Hawk werd in de begin tijd beschouwd als de Europese Boogie . Het overstuurde geluid was duidelijk anders dan de Boogie maar het cleane geluid was ook anders maar in positieve zin , absoluut beter

De Junior (niet de junior pro zijn opvolger ) was zeer snel uitverkocht en kwam je nauwelijks tegen op de tweede hands markt , zo tevreden waren de eigenaren van dat ding

Ze zijn vervolgens van versterkers met 6L6 buizen overgestapt naar versterkers met EL 34 buizen wat een totaal ander geluid opleverde

Wat niet wegneemt dat de opvolger van de Junior , de Junior pro uitgerust met EL 34 buizen op hoog volume een geweldige dynamische crunch opleverde die zeer geschikt was voor begeleidend leadwerk en akkoorden
    Laatst gewijzigd door Brad; 6 februari 2016 om 14:18

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Maar goed, wellicht kan een versterkerbouwer hier eens naar de schema's kijken?
    Tja, dat wordt lastig, geen Dumble is exact hetzelfde, bovendien zijn er geen (verifieerbare) schema's
    beschikbaar. Het geen wat rond 'zwerft' op het net zal best 'in de buurt komen', maar de gedeeltes
    waar men niet 100% zeker van is, zijn best cruciaal.... Dat is natuurlijk ook een beetje de magie van
    dit soort amps, en misschien moeten we dat ook maar zo laten.

Als het bluebook verhaal klopt, zouden er in die eerste KH's dus een volledig (door Dumble opgebouwde)
    chassis zitten..., zonder die chocoladepasta..., als je er zo een voor me kunt regelen dan graag,
    je krijgt hem alleen nooit meer terug.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten